۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۳۸۵۵۰
مبلغ اسلامی در بلژیک:

امام خمینی احیا کننده سنت رسول اکرم است

یکی از مبلغان اسلامی در بلژیک، تصریح کرد که امام خمینی (ره) با دستور به تلاوت سوره برائت در موسم حج سنت رسول اکرم (ص) را احیا کرد.
حجت الاسلام شیخ حیدر المهاجر، از مبلغان اسلامی در بلژیک

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حیدر المهاجر، از مبلغان اسلامی در بلژیک، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، حکومت آل‎سعود را ظالم توصیف کرد و اظهار داشت: از زمان آغاز حکومت آل‎سعود در عربستان، این خاندان همواره به همه حاجیان مذاهب ظلم و ستم می‎کند.

 

وی تصریح کرد: آل‎سعود مسلمانان را بدون هیچ دلیل موجهی کافر می‎خواند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) وصیت رسول اکرم (ص) در تلاوت سوره برائت در موسم حج را بار دیگر احیا کرد.

 

این مبلغ اسلامی ادامه داد: اقدامات امام خمینی (ره) در احیای سنت پیامبر اعظم (ص) به مذاق مستکبران و مستعمران جهان مانند آمریکا و آل‎سعود خوش نیامد زیرا آنان مخالف مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم هستند.

 

وی با اشاره به کشتار حجاج ایرانی و سوری در دهه 80 میلادی گفت: ایران در رابطه با سیاست‎های ظالمانه عربستان خط مدارا و صلح را درپیش گرفته است اما عربستان به اظهار دشمنی با این کشور و مسلمانان می‎پردازد.

 

شیخ المهاجر شرکت در موسم حج را حق همه مسلمانان دانست و اظهار داشت: آل‎سعود صلاحیت اداره موسم حج را ندارد و مسلمانان باید از هر کشور و مذهبی اجازه زیارت خانه خدا و تبرئه از دشمنان را داشته باشند.

 

شیخ محمد امین آل‎طه، از علمای اهل سنت عراق نیز با اشاره به مانع تراشی عربستان برای سفر حجاج ایرانی به این کشور گفت: با وجود اینکه کعبه در عربستان قرار گرفته است، حاکمان این کشور حقی برای ممانعت حجاج ندارد.

 

وی افزود: وظیفه آل‎سعود خدمت به زائران و حجاج بیت الله الحرام است و حقی به غیر از این ندارد./994/ب933/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات