۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۳۹۶۷۰
علمای شیعه و سنی لبنان:

حمله آل‎خلیفه به تحصن کنندگان بحرینی مقدمه جنگ داخلی در این کشور است

تجمع علمای مسلمان لبنان نسبت به خطر بروز جنگ داخلی در بحرین به دلیل حمله نیروهای آل‎خلیفه به تجمع حامیان رهبر شیعیان این کشور هشدار داد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی که پس از نشست هفتگی صادر شد، به بررسی آخرین تحولات این کشور و منطقه پرداخت و تصریح کرد: بحران در جهان اسلام در پرتو توطئه چینی استکبار جهانی به ویژه آمریکا در حال گسترش است. آمریکا به هیچ وجه خیر و صلاح امت را نمی خواهد و در راستای شکاف و فتنه میان دولت ها و ملت های اسلامی تلاش می کند.

 

این تجمع افزود: این مساله، گفته امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه همه مشکلات ما از آمریکاست و این کشور شیطان بزرگ است را بیش از گذشته به اثبات می رساند. دولت و ملت های اسلامی به ویژه اندیشمندان باید نسبت به این خطر برحذر باشند و در برابر دخالت بیگانگان به ویژه آمریکا بایستند.

 

تجمع علمای مسلمان با محکومیت شدید ذبح نوجوان 12 ساله فلسطینی از سوی گروه تروریستی نورالدین زنگی در حلب سوریه اظهار داشت: این گروه که از سوی آمریکا به عنوان انقلابیان غیرتکفیری نامیده می شوند، تفاوتی با سایر گروه های تکفیری تروریستی ندارد. تنها راه ریشه کن شدن این گروه ها نیز ایستادگی همگانی در برابر تروریسم، نه تنها برای بازگشت امنیت و ثبات در سوریه بلکه در سراسر جهان است.

 

در بخش دیگری از این پیام به کودتای ناکام ترکیه اشاره شده و آمده است: آنچه در ترکیه رخ داد دست داشتن آمریکا در ناامن ساختن منطقه را به اثبات می رساند و این مساله نشان می دهد که ترکیه درصدد تجدیدنظر در برخی سیاست های خود در قبال کشورهای همجوار به ویژه سوریه و روسیه بود. آمریکا با این کودتا درصدد ادامه اهداف خود در ترکیه و منطقه بود.

 

این تجمع ادامه داد: ترکیه باید از این مساله استفاده کرده و به جایگاه اصلی خود در منطقه بازگردد. در این راستا باید روابط خود را با کشورهای همسایه بهبود بخشیده، مرز خود را به روی تروریست ها ببندد، به حمایت از تروریسم پایان دهد و دروازه گفت وگو با دولت سوریه را بگشاید.

 

علمای شیعه و سنی لبنان همچنین سیاست های ظالمانه آل خلیفه را محکوم کرده و افزودند: اقدامات دولت بحرین علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم و علمای بحرین سبب پیچیده تر شدن اوضاع در این کشور شده است اما مساله خطرناک تر، حمله مزدوران آل خلیفه به محل تحصن مردم در برابر منزل شیخ عیسی قاسم است که هشدار ورود این کشور به جنگ  داخلی را می دهد./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات