۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۴۲۲۱۴

وزیر کشور پاکستان بر پذیرش خواسته‎های دبیرکل حزب وحدت مسلمین تأکید کرد

وزیر کشور پاکستان ضمن عیادت از دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از وی خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
راجا ناصر عباس جعفری پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا،«چودهری‌نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان ضمن عیادت از «حجت الاسلام راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین درخواست کرد ایشان به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

 

وی افزود: به درخواست‌های ایشان عمل می‌شود و لازم نیست اعتصاب حزب مجلس وحدت مسلمین ادامه پیدا کند.

 

به گزارش فارس، خان تأکید کرد: علامه جعفری فقط یک عالم شیعه نیستند بلکه سرمایه‌ای برای تمام ملت پاکستان هستند.

 

چودهری‌نثار‌علی‌خان تأکید کرد: برای عمل در درخواست‌های حزب مجلس وحدت مسلمین با تمام دولت‌های ایالتی تبادل نظر کرده‌ایم و تاجایی که بتوانیم به خواسته‌های علامه جعفری عمل می‌کنیم.

 

حجت الاسلام جعفری در این دیدار اعلام کرد که بعد از مشاوره با سایر اعضای حزب وحدت مسلمین درباره پایان اعتصاب غذا و ادامه اعتراضات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

وی از عیادت چودهری نثار علی خان تشکر و حضور ایشان در بیمارستان را باعث دلگرمی دانست.

 

مطالبات حزب مجلس وحدت مسلمین و سایر شرکت کنندگان در این تحصن که در اعتراض به کشتار شیعیان برپا شده شامل ارجاع پرونده تمام کشتارهای شیعیان به دادگاه نظامی، جلوگیری از کشتار شیعیان در مناطق مختلف پاکستان، پایان دادن به محدودیت مجالس عزاداری در ایالت پنجاب، اقدام موثر دولت ایالت خیبرپختونخوا علیه کشتار اخیر شیعیان، جلوگیری از کشتار شیعیان پاکستان در نقاط مختلف کشور، جلوگیری از تصاحب اراضی شیعیان در منطقه گیلگت و بلتستان،‌ ممنوع کردن فعالیت گروه‌های تکفیری و شبه‌نظامی که در کشتار شیعیان دست دارند و تشکیل کمیته تحقیقاتی برای کشتار اخیر شیعیان پاراچنار است./847/ب102/د

ارسال نظرات