۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۴۲۴۸۱

مسلمانان فرانسه یاد قربانی حمله تروریستی به کلیسا را گرامی داشتند

مسلمانان در شمال فرانسه با برگزاری راهپیمایی سکوت، یاد کشیش «ژاک امل» را که به دست دو تروریست در کلیسای خود کشته شد، گرامی داشتند.
راهپیمایی مسلمانان فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا، عصر روز گذشته، حدود 250 نفر که بیشتر آنان مسلمان بودند در شهر «آمیان» (Amiens) راهپیمایی سکوت برگزار کردند و ضمن گرامیداشت یاد کشیش امل، یادآوری کردند که اسلام دین صلح است.

 

این راهپیمایی از مقابل کلیسای «نوتردام » آمیان آغاز شد و تا پارک «سن پییر» ادامه یافت. شرکت کنندگان در این مراسم، درختی به نشانه «آزادی» کاشتند و یک دقیقه به یاد ژاک امل سکوت کردند.

 

به گزارش ایرنا، این مراسم به ابتکار جمعیت مساجد و نهادهای اسلامی آمیان برگزار شد و گروهی از کاتولیک ها نیز در آن شرکت داشتند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی پارچه نوشته هایی با شعار «اسلام = صلح» و «اسلام= برادری» را در دست داشتند.

 

26 ژوئیه (5 مرداد)، «عبدالمالک پُتیژان» و «عادل کرمیش» که هر دو 19 سال داشتند با استفاده از سلاح سرد در کلیسای «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Etienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه اقدام به گروگانگیری کرده و کشیش 84 ساله این کلیسا را کشتند. گروه تروریستی «داعش» مسؤولیت این حمله را پذیرفت./847/ب102/د

ارسال نظرات