۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۴۲۸۹۱

کارگاه آموزشی «بردباری و هماهنگی بین‌ادیان» در پاکستان برگزار شد

رییس دانشگاه بین‌المللی اسلامی در شهر اسلام‌آباد پاکستان، قرآن کریم را بهترین منبع برای حل اختلافات خواند.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، معصوم یاسین‌زئی رییس دانشگاه بین الملل پاکستان روز گذشته در مراسم پایانی کارگاه آموزشی «بردباری و هماهنگی بین‌ادیان»، ضمن تاکید بر استفاده از قرآن کریم به منظور حل کردن اختلافات، از دانشگاه‌ها خواست تا برای ایجاد هماهنگی و تفاهم میان ادیان تلاش کنند.

 

وی پیشنهاد کرد که کارگاه‌های آموزشی بیشتری با این موضوع برگزار شوند تا علمای دینی سراسر کشور بتوانند در آن شرکت کنند و اندیشه‌های خود را به اشتراک بگذارند.

 

به گزارش ایکنا، کارگاه آموزشی «بردباری و هماهنگی بین‌ادیان» به مدت سه روز از سوی دانشگاه بین‌المللی اسلامی و دانشگاه پیشاور برگزار شد.

 

مؤسسه بین‌المللی پژوهش و گفت‌وگوی اقبال دانشگاه بین‌المللی اسلامی و گروه مطالعات اسلامی دانشگاه پیشاور مسؤول برگزاری این کارگاه آموزشی بودند.

 

اساتید دو دانشگاه و رؤسای دیگر دانشگاه‌ها و علمای پاکستان در این همایش در مورد لزوم همبستگی بیشتر پیروان ادیان مختلف سخن گفتند.

 

محمد رسول جان، معاون دانشگاه پیشاور،‌ که یکی از میهمانان همایش بود در سخنرانی خود تاکید کرد: نهادهای آموزشی منابعی هستند که می‌توانند جامعه را از وضعیت کنونی نجات دهند./847/ب102/د

ارسال نظرات