۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۴۳۴۴۲
گزارش مجلس انگلیس نشان داد؛

زنان مسلمان انگلیسی بیش از سایر گروه‎ها مورد تبعیض قرار می‌گیرند

گزارش مجلس انگلیس نشان می دهد که تبعیض علیه زنان مسلمان در این کشور، در بازار کار بیش از سایر گروه ها است.
بانوی مسلمان انگلیسی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی آر.تی، کمیته زنان و برابری مجلس انگلیس در گزارشی اعلام کرد که تبعیض علیه زنان مسلمان ساکن در این کشور در بازار کار بیش از سایر گروه ها است و آنان از نظر اقتصادی مورد تبعیض ترین گروه محسوب می شوند.    

 

در گزارش این کمیته آمده است که نرخ بیکاری در میان زنان مسلمان انگلیسی سه برابر زنان غیرمسلمان است.

 

کمیته زنان و برابری مجلس انگلیس در ادامه گزارش خود تاکید کرده است که هر چند این مساله طبق قانون برابری غیرقانونی است اما زنان مسلمان به دلیل دین خود در انگلیس مورد تبعیض قرار می گیرند.

 

در این گزارش خاطرنشان شده است که سه ویژگی زن بودن، عضو یک اقلیت نژادی بودن و مسلمانان بودن باعث شده است که زنان مسلمان در بازار کار مورد تبعیض قرار گیرند اما از میان این سه عامل اصلی مسلمان بودن بزرگترین نقش را در تبعیض علیه آنان در انگلیس بازی می کند.

 

کمیته زنان و برابری مجلس انگلیس در ادامه گزارش خود تاکید کرده است که زنان مسلمان به دلیل ترس از تبعیض و قرار گرفتن در کنار همکارانی که دید مثبتی نسبت به مسلمانان ندارند از ارائه درخواست برای بسیاری از مشاغل خودداری می کنند.  

 

گفتنی است، در حالی که 69 درصد از جمعیت کل زنان انگلیسی شاغل هستند این آمار در میان زنان مسلمان تنها 35 درصد است.

 

از سوی دیگر، 5 درصد از جمعیت کل زنان انگلیسی بیکار بوده و در جستجوی یافتن شغلی هستند اما همین آمار در میان زنان مسلمان ساکن در انگلیس 16 درصد است./990/ب902/د

ارسال نظرات