۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۴۳۵۷۲
رییس کمیته زنان و برابری مجلس عوام:

پوشش زنان مسلمانان در انگلیس نباید سبب اعمال تبعیض علیه آنها شود

رییس کمیته زنان و برابری مجلس عوام با اشاره به گزارش جدید این کمیته در مورد وضعیت نگران کننده زنان مسلمان در انگلیس در زمینه اقتصادی و اشتغال گفت که پوشش زنان مسلمانان نباید سبب اعمال تبعیض علیه آنها شود.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم میلر نماینده پارلمانی حزب محافظه کار، در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز گفت: دیدگاه جامعه انگلیس نسبت به زنان مسلمان، به یک عامل بازدارنده برای پیوستن آنها به فضای کار شده است ضمن آنکه گزارش شده است که با همه زنان مسلمان در محیط کار به صورت برابر برخورد نمی شود.


رییس کمیته زنان و برابری مجلس عوام افزود: شواهد در مورد تبعیض علیه زنان مسلمان در انگلیس بسیار قوی هستند و عدم برابری میان زنان، غیرقابل قبول است.


وی با اشاره به برابری همه افراد در برابر قانون بدون توجه به جنسیت و مذهب آنها، گفت: زنان مسلمان مانند سایر زنان می توانند پوشش مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند اما این مساله نبایستی مبدل به اعمال تبعیض علیه آنها شود.


به گزارش ایرنا، خانم میلر افزود: در اینجا سطحی از مسایل نژادپرستانه نهادینه شده، بر زنان مسلمان تحمیل شده است که بایستی آن را درهم بشکنیم.


وی همچنین با بیان اینکه در این میان «چالش دولت برای مقابله با تروریسم نباید دست کم گرفته شود» افزود: ‘در جریان تهیه این گزارش ما متوجه شدیم که بسیاری از زنان مسلمان به دلیل ترس از قوانین ضدتروریستی علاقه ای به گفت وگو با ما نداشتند.’


این سیاستمدار انگلیسی تصریح کرد: راهبرد پرونت یکی از اصلی ترین عوامل تنش زا میان زنان مسلمان گزارش شده است.


طرح 'پرونت' یکی از چهار بخش لایحه مبارزه با تروریسم است که در سال 2011 از سوی وزارت کشور انگلیس ارائه شد و از بودجه ای بالغ بر 40 میلیون پوند برخوردار است.


طرحی که به تعبیر فعالان سیاسی سبب تشدید فضای تنفر درجامعه و افزایش دشمنی ها علیه مسلمانان شده است.


کمیته «زنان و برابری » مجلس عوام روز پنجشنبه در گزارشی فاش کرد که مسلمانان خصوصا زنان مسلمان در انگلیس هدف بیشترین تبعیض های شغلی و بیکاری در مقایسه با سایر گروه های اجتماعی، به دلیل نوع پوشش و باورهای مذهبی شان قرار گرفته اند.


دراین گزارش عنوان شده است: مردم مسلمان در انگلیس در مقایسه با سایرگروه های اجتماعی با بیشترین تبعیض ها مواجه هستند. نرخ بیکاری برای مسلمانان بیش از دو برابر سایر مردم این کشور ( 12.8 درصد درمقایسه با 5.4درصد) بود و نرخ عدم فعالیت اقتصادی مسلمانان 41 درصد است در حالی که این نرخ برای کل جمعیت انگلیس 21.8 درصد است.


این کمیته پارلمانی در گزارش خود تصریح می کند: اما این تبعیض برای زنان مسلمان در انگلیس بیشتر است. هم اینک 65 درصد از زنان مسلمان در کشور بلحاظ اقتصادی فعال نیستند.


اعضای کمیته زنان و برابری' مجلس عوام همچنین از دولت انگلیس خواسته اند به طور جدی مساله تبعیض شغلی زنان را مورد توجه قرار داده، ضمن آنکه از آنهایی که مشغول به کار هستند حمایت بیشتری به عمل آورد.


آنها همچنین از عوامل بخش دولتی می خواهد که از طریق برنامه ریزی های آموزشی، ارتباط نزدیک تری را با زنان مسلمان برقرار و امکان پیوستن آنها را به فضای کار تسهیل کند.


با این حال یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: ما می خواهیم که تمام مردم فارغ از نژاد و یا مذهب شان به فرصت های یکسانی دسترسی داشته باشند؛ به همین خاطر از سال 2011 تاکنون، 45 درصد به میزان اشتغال زنان افزوده شده است.


وی تصریح کرد که دولت انگلیس، توصیه های کمیته «زنان و برابری» مجلس عوام را به طور کامل بررسی و واکنش مناسبی را نشان خواهد داد.


گزارش دفتر آمار ملی انگلیس مربوط به سال 2015میلادی مؤید آن است، در حالی که 69 درصد از زنان انگلیسی در سنین اشتغال، دارای شغل هستند، این نسبت در میان زنان مسلمان 35 درصد است. در سطح ملی، 5درصد زنان، بیکار و جویای کار هستند اما در میان زنان مسلمان، این رقم 16درصد است./982/ب102/د

ارسال نظرات