۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۴۳۷۸۴
فعال سیاسی بحرین:

آل‎خلیفه استعمار را به بحرین بازگرداند

یکی از فعالان سیاسی بحرین آل‎خلیفه را وطن فروش دانست و تصریح کرد که آل‎خلیفه بار دیگر پای استعمارگران را به بحرین باز کرد.
علی الفایز، فعال سیاسی بحرینی

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، علی الفایز، رییس انجمن بحرینی‌های آزادی خواه و از فعال سیاسی این کشور در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به جنایت آل‎خلیفه و قلمع و قمع شدید شیعیان خاطرنشان کرد: حکومت آل‎خلیفه در اقدامی وحشیانه به مسائل عبادی، عقایدی و علمای بحرین یورش برده است.

 

وی مردم را عامل اصلی استقلال و پایان استعمار انگلیس در بحرین دانست و تصریح کرد: آل‎خلیفه هیچ نقشی در استقلال بحرین از انگلیس نداشت و فقط از آنان می‎خواست که حکومت در اختیارشان باشد. آل‎خلیفه به سبب حمایت شاه ایران از بحرین در برابر محمدرضا شاه تعظیم می‎کرد. متاسفانه با توجه به سیاست‎های آل‎خلیفه بار دیگر استعمارگران به شیوه‎های مختلفی به این کشور بازگشته‎اند.

 

رییس انجمن بحرینی‎های آزادیخواه اقدامات آل‎خلیفه را خارج از قانون‎های بین المللی برشمرد و خاطرنشان کرد: آل‎خلیفه اجازه توقف نماز جمعه، قلع و قمع مردم و بازداشت علمای دین را ندارد.

 

وی خواسته‎های مردم را مشروع و قانونی توصیف کرد و افزود: ملت بحرین خواهان حقوق اولیه خود و مشارکت در حکومت سیاسی این کشور هستند.

 

تحصن مردم همه نقش‌های استعمارگران را خنثی کرد

 

الفایز با اشاره به تحصن دو ماهه مردم بحرین در منطقه الدراز و در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم گفت: تحصن مردم موجب شده است که آل‎خلیفه توان اخراج، بازداشت و یا سو قصد به جان رهبر شیعیان بحرین را نداشته باشد. پیام تحصن مردم بحرین به جهانیان این است که باوجود قلع و قمع شدید آل‎خلیفه از خواسته‎های خود عقب نشینی نکرده‎اند و همچنان به انقلاب پایبند هستند.

 

وی تحصن مردم را موجب خنثی شدن همه نقشه‎های آل‎سعود، آل‎خلیفه، آمریکا و انگلیس دانست و ادامه داد: مردم بحرین با این تحصن ثابت کردند که هر سلاحی در برابر عزم، اراده و خواسته آنان ناکارآمد است و اگر آل‎خلیفه بخواهد به اقدامات شنیع خود ادامه دهد باید بر خون آنان پا بگذارد.

 

این فعال سیاسی تاکید کرد که آل‎خلیفه با بازداشت چشمگیر علما درپی شکستن تحصن مردمی بحرین است./994/ب932/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات