۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۴۴۴۸۲

تلاش اشغالگران صهیونیست برای ویرانی مسجد الاقصی

با یورش شهرک نشینان صهیونیست به محوطه مسجد الاقصی و در سایه حملات مداوم به مقدسات مسلمانان و مسیحیان و سکوت کشورهای عربی و اسلامی، شهر قدس و به ویژه مسجدالاقصی دچار وضعیت آشفته ای شده است.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری غزه آلان امروز (سه شنبه) در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا طرح های خود را در شهر قدس به اجرا بگذارد و این طرح ها از طریق فشار بر طلبه های حاضر در مسجد الاقصی و اخراج آنان از این مکان و یا از طریق ساخت شهرک های جدید در قدس و افزایش تعداد شهرک نشینان صهیونیست و افراطی ها در شهر قدس انجام می گیرد و با این حال سازمان های عربی همچنان در قبال تحرکات رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند.


ده ها شهرک نشین صهیونیست، یکشنبه گذشته به طور گسترده به محوطه مسجد الاقصی در شهر قدس یورش بردند و این اقدام تحت حمایت نیروهای اشغالگر صورت گرفت.


مصطفی الصواف تحلیلگر سیاسی در این باره گفت: سکوت کشورهای عربی بیان کننده تلاش آنان به منظور حل و فصل مساله فلسطین و به حساب مقدسات اسلامی و مسیحی و ملت فلسطین نیست.


به گزارش ایرنا، الصواف افزود: بعید نیست اشغالگران صهیونیست مسجد الاقصی را در سایه سکوت جامعه عربی و جهانی ویران کنند.


وی تاکید کرد: جای تعجب نیست که سازمان های عربی در قبال تجاوزهای مداوم شهرک نشینان و رژیم اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی ساکت باشند، در حالی که بسیاری از کشورها و سازمان های عربی تمایل به مناسب سازی روابط با رژیم اشغالگر و علیه مساله فلسطین دارند.


این تحلیلگر سیاسی افزود: مسجد الاقصی فقط به فلسطینیان تعلق ندارد، بلکه مسجد همه مسلمانان است و سکوت جامعه عربی و عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست یک توجیه برای کسانی است که خواهان اجرای طرح ها در قدس و مسجد الاقصی هستند.


وی تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست هیچ زبانی جز زبان زور نمی فهمند و مقاومت تنها گزینه ای است که قدرت ایستادگی در مقابل اشغالگران را دارد.
به گفته الصواف، درگیری آینده با اشغالگران بر سر قدس و مسجد الاقصی است.


از سوی دیگر شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی نیز نسبت به جنگ دینی در منطقه به دلیل سیاست های تحریک آمیز اشغالگران صهیونیست در مسجد الاقصی هشدار داد.


وی گفت: دفاع از مسجد الاقصی یک واجب دینی نه تنها برای فلسطینیان بلکه برای همه مسلمانان است و ایستادگی ساکنان قدس در قبال یهودی سازی این شهر همه تهدیدات را با شکست مواجه خواهد کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات