۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۴۴۶۷۷

دولت آلمان ترکیه را مرکز گروه‎های تروریستی در خاورمیانه می‎داند

اسنادی فاش شده نشان می دهند که دولت آلمان ترکیه را مرکز اصلی فعالیت گروه های تروریستی در خاورمیانه می داند.
اردوغان و داعش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری مجله آمریکایی نیوزویک، اسناد فاش شده جدید نشان می دهند که دولت آلمان، ترکیه را مرکز اصلی فعالیت گروه های تروریستی نظیر داعش در منطقه خاورمیانه می داند.

این اسناد که به وسیله شبکه خبری ARD آلمان منتشر شده و خبرگزاری آسوشیتدپرس آنها را به دست آورده اسناد محرمانه وزارت کشور آلمان بوده است.

این اسناد در واقع پاسخ وزارت کشور آلمان به سوال محرمانه حزب چپگرای Die Linke است که از احزاب حاضر در پارلمان این کشور است.  

دولت آلمان در این اسناد دولت رجب طیب اردوغان را حامی گروه های مسلح و سنی مذهب مخالف دولت سوریه عنوان می کند.  

در اسناد فاش شده دولت آلمان آمده است: در نتیجه سیاست های داخلی و خارجی آنکارا از سال 2011 میلادی تاکنون ترکیه به پایگاه مرکزی فعالیت گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

به گفته مجله آمریکایی نیوزویک، ترکیه همچنان از تایید علنی اخبار مربوط به ارسال اسلحه به گروه های تروریستی در سوریه امتناع می کند اما مطبوعات ترکیه ای دولت خود را به انجام چنین اقداماتی متهم می کنند.  

روزنامه ترکیه ای Cumhuriyet در ماه می سال 2015 میلادی عکسی را منتشر کرد که در ژانویه سال 2014 گرفته شده بود؛ این عکس ماموران امنیتی دولت ترکیه را در حال تلاش برای انتقال اسلحه به تروریست ها در نقاط مرزی ترکیه و سوریه نشان می داد./990/ب902/د

مترجم: هادی رضازاده

ارسال نظرات