۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۴۴۷۸۷

کتاب «تمدن اسلامی در سرزمین شام» منتشر شد

کتاب «تمدن اسلامی در سرزمین شام (از برافتادن بنی امیه تا برآمدن ایوبیان)»، نوشته «خانم اعظم رحمت آبادی»، از سوی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم چاپ و منتشر شد.
کتاب «تمدن اسلامی در سرزمین شام»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، کتاب «تمدن اسلامی در سرزمین شام (از برافتادن بنی امیه تا برآمدن ایوبیان)»، نوشته «خانم اعظم رحمت آبادی»، توسط مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم چاپ و منتشر شد.

خانم رحمت آبادی در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: سرزمین شام، شامل کشورهای سوریه، لبنان، اردن و فلسطین می شود. این سرزمین در منطقه ای واقع شده است که تسلط بر آن، کلید دست یابی بر ممالک هم جوارش می باشد.

نویسنده در بخش دیگری از مقدمه کتاب آورده است: در این اثر تلاش شده است علاوه بر بیان کردن حیات علمی شام در این چهار قرن (نیمه دوم قرن دوم تا نیمه دوم قرن ششم)، زمینه ها و ویژگی های موفقیت علمی و تمدنی و نیز شکل گیری فرقه های گوناگون و عوامل موثر در شکوفا شدن دانش، بررسی شود.

شایان ذکر است، خانم رحمت آبادی، نویسنده این کتاب، از محققان و پژوهشگران مدرسه علمیه نرجس مشهد، وابسته به جامعةالمصطفی صلی الله علیه و آله و سلم واحد مشهد به شمار می آید./1325/د102/ق

ارسال نظرات