۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۴۴۹۶۷

راست‎های افراطی انگلیس از ورود به مساجد این کشور منع شدند

اعضای گروه راست گرای موسوم به «اول بریتانیا» تا سه سال آینده حق ورود به مساجد انگلیس و ولز و تظاهرات در بخش هایی از شهر لوتون را ندارند.
راست های افراطی انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس حکم دادگاه عالی انگلیس که روز جمعه منتشر شد، اعضای گروه راست گرای موسوم به «اول بریتانیا» تا سه سال آینده حق ورود به مساجد انگلیس و ولز و تظاهرات در بخش هایی از شهر لوتون نخواهند داشت.

تارنمای نشریه ایندیپندنت روز جمعه با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: این حکم پس از آن صادر شد که پلیس «برادفوردشایر» علیه تظاهرات ضد اسلامی گروه راست افراطی 'اول بریتانیا' در ژانویه گذشته در شهر لوتون واقع در شمال لندن، به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد.


این نشریه افزود: بر اساس این حکم همچنین «پاول گولدنینگ» 34 ساله رهبر این گروه راست گرای افراطی و معاونش «جیدا فرانسون» 30 ساله نیز از برگزاری تظاهرات در مرکز شهر لوتون منع شده اند.


به گزارش ایرنا، ایندیپندنت افزود: چنانچه گروه «اول بریتانیا» بخواهد علیه حکم صادر شده اعتراض کند به احتمال زیاد موفق نخواهند شد و یکصدهزار پوند بابت هزینه های حقوقی، از دست خواهد داد.


این نشریه انگلیسی نوشت: پاول گولدنینگ ضمن اعتراض نسبت به حکم صادر شده، گفت: 'آنهایی که مدعی دمکراسی هستند بایستی علیه حکم صادر شده فریاد سر دهند؛ چون یک گروه سیاسی قانونی از برگزاری تظاهرات در مرکز یک شهر منع شده است.'


ایندیپندنت به نقل از وی افزود: 'ما از اینکه دولت انگلیس تا این اندازه هزینه و زمان صرف می کند تا علیه ما حکمی صادر شود در تعجب هستیم... آنها ما را خطرناک تلقی می کنند.'


این نشریه انگلیسی نوشت: رهبر «اول بریتانیا» پیش از صدور حکم یاد شده گفته بود که چنانچه دادگاه علیه آنها حکمی را صادر کند فاتحه این گروه خوانده خواهد شد.


به نوشته ایندیپندنت، این گروه افراطی هم اکنون نگران است که حکم صادر شده به سایر شهرهای انگلیس تسری پیدا کند.


این نشریه انگلیسی افزود: «مایک کولبورن» از پلیس «برادفوردشایر» گفت: لوتون یک شهر چند ملیتی است و ما با افرادی که به دنبال بر هم زدن نظم عمومی و یا ایجاد تنش هستند، مدارا نخواهیم کرد.


ایندیپندنت به نقل از وی ادامه داد: ما هرگز تظاهرات مسالمت آمیز را منع نخواهیم کرد اما در عین حال وظیفه داریم تا از منافع جامعه حمایت کنیم.


این نشریه نوشت: بر اساس حکم صادر شده چنانچه گروه «اول بریتانیا» بخواهد در سراسر انگلیس و ولز تظاهرات کند باید از دوهفته قبل درخواست کتبی ارائه دهد.


ایندیپندنت عنوان کرد: پیش از این پلیس برادفوردشایر در ماه ژوئن سال گذشته تلاش کرده بود تا علیه گروه «اول بریتانیا» به دادگاه شکایت کند که با اقبال مواجه نشد.


یکی از هواداران گروه «اول بریتانیا» که رهبرانش از اعضای سابق حزب ملی انگلیس هستند، متهم به کشتن خانم جوکاکس نماینده حزب کارگر به ضرب گلوله و چاقو در جریان همه پرسی برگزیت هست.


بنا بر گزارش های منتشر شده، قاتل این نماینده پارلمان انگلیس، همزمان با شلیک گلوله، عبارت «اول بریتانیا» را فریاد می زده است، اگرچه این گروه هر گونه دخالتی را در این جنایت رد کرده است./982/ب102/د

ارسال نظرات