۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۸۴۹
مرکز اسلامی هراسی مصر:

توهین نشریه شارلی ابدو به مسلمانان برخلاف آزادی مذهبی است

مرکز اسلامی هراسی وابسته به دار الافتای مصر به توهین نشریه شارلی ابدو واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد که چنین اقداماتی برخلاف قوانین بین المللی در احترام به آزادی مذهبی است.
 مرکز اسلامی هراسی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلام هراسی وابسته به دارالافتای مصر، امروز طی بیانیه‎ای توهین مجله شارلی ابدو فرانسه به مسلمانان را محکوم کرد و اظهار داشت: این مجله به صورت عمدی مسلمانان و دین مبین اسلام را مورد تمسخر قرار داده است.

در این بیانه آمده است: نشریه شارلی ابدو باید به ارزش‎های دینی و آزادی عقیده و ایمان احترام بگذارد تا فرهنگ فرانسه در جامعه مورد تهدید قرار نگیرد.

مرکز اسلامی هراسی مصر همچنین از دولت فرانسه خواست که به معاهدات و پیمان‎های بین المللی که در مورد آزادی دین و عقیده است پایبند باشد و تصریح کرد که فرانسه با استفاده از این معاهدات به همه کشورها تذکر می‎دهد اما خودش به آن‎ها پایبند نیست.

 در این بیانیه نوشته شده است: مسلمانان و مرکز دارالافتای فرانسه باید نسبت به چنین مواردی که درصدد مخدوش کردن چهره اسلام است، سکوت نکنند و با بیان اسلام حقیقی و نشان دادن ارزش‎های دینی به مقابله با آن بپردازند.

 این مرکز ادامه داد: بسیاری از روزنامه، مجله و رسانه‎ها می‎پندارند که چنین اقدام توهین آمیزی در انتقام از جریان‎‎های افراطی و تروریستی صورت گرفته ولی آنان درک نمی‎کنند که این گونه مسائل توهین به یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان است./994/ب902/د

ارسال نظرات