۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۴۶۰۵۹

اولین همایش تقریب بین مذاهب در مصر برگزار شد

اولین همایش تقریب بین مذاهب اسلامی و افزایش ارتباط بین مسلمانان و مسیحیان در قاهره پایتخت مصر برگزار شد.
اولین همایش تقریب بین مذاهب در مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الیوم السابع، در حالی که احمد الطیب، شیخ الازهر مصر برای شرکت در همایش اهل سنت به کشور چچن سفر کرده است، احمد کریمه، استاد فقه و شریعت دانشگاه الازهر اولین همایش تقریب بین اهل تسنن و شیعیان و برادری بین مسلمانان و مسیحیان را در قاهره برگزار کرد.

احمد کریمه طی سخنانی در این همایش با اشاره به نقش علمای الازهر در تقریب بین اهل سنت و شیعیان گفت: شیعه و سنی هیچ کدام همدیگر را تکفیر نمی‎کنند و الازهر نیز به تنوع مذهبی اذعان دارد و شیعیان و اباضیه را کافر نمی‎داند.

وی افزود: من 22 فتوا از علمای ایران، عراق و لبنان در اختیار دارم که از توهین و دشنام به صحابه و همسران پیامبر اکرم (ص) برائت جسته‎اند.

این عالم سنی از تشکیل هیأت علمی مشترک برای تقریب بین مذاهب خبر داد و تصریح کرد: ما به هیچ کمک خارجی نیاز نداریم و با همکاری مراجع شیعه در ایران و لبنان درپی تقریب بین مذاهب هستیم.

وی ادامه داد: از دفتر شیخ الازهر و مفتی مصر با ما تماس گرفته‎اند و اعلام کردند که به علت سفر به کشور چچن توانایی شرکت در همایش تقریب بین مذاهب را ندارند و همچنین نمایندگان سفارت عراق و برخی از اندیشمندان شیعه مانند الطاهر الهاشمی در همایش چچن شرکت کرده‎اند./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات