۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۴۶۴۵۷

حضور دوبرابری مخالفان در جمع قرآن‌سوزان آمریکایی

یک گروه ضداسلامی در شهر «جیلت» در ایالت وایومینگ آمریکا دیروز، 6 شهریور، به حرکت موهن قرآن‌سوزی اقدام کرد، اما تعداد بالای کسانی که در اعتراض به این اقدام هتاکانه در همان مکان تجمع کردند، تأثیر کار آن‌ها را خنثی کرد.
سوزاندن قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، سوزاندن کتاب مقدس یک میلیارد و ششصد میلیون نفر در جهان شاید در اینترنت توجه بیشتری جلب می‌کرد اما روز شنبه، ششم شهریور در شهر جیلت فقط 15 نفر در حمایت از این هتاکی حضور پیدا کردند.

تعداد معترضان به اهانت به دینی که تقریباً یک چهارم جمعیت جهان پیرو آن هستند، بسیار بیشتر از آن‌ها بود.

«فرنک جورج»، مسؤول برگزاری این برنامه ضداسلامی که از سخنانش مشخص بود، هدفش نه گروه‌های تروریستی تکفیری بلکه کل مسلمانان و دین اسلام است، ادعا کرد: اسلام نه یک دین بلکه یک سازمان جنایتکار است که به نام دین فعالیت می‌کند.

وی در پی ناکامی در جذب هوادار، گفت: ما در نظر داریم که این تجمع را به صورت فیلم در فضای مجازی منتشر کنیم و با صدها هزار نفر در جهان به اشتراک بگذاریم.

«لیزا هری»، یکی از شهروندان جیلت که در اعتراض به تجمع فرنک جورج در محل حاضر شده بود، گفت: من فکر کردم این گروه به هر حال توجه رسانه‌ها را به خاطر کاری که انجام می‌دهند، جلب می‌کنند. احساس کردم مواضع و نظرات ما نیز باید نشان داده شود تا مردم بدانند که ما موافق نیستم.

هری ادامه داد: فکر می‌کنم این‌ها اقلیت جامعه هستند که شلوغ می‌کنند و می‌خواهند توجه جلب کنند.

تانیا کرومریچ، دیگر شهروند جیلت که گروه «جیلت علیه نفرت» را بنیان گذاشته و قرآن‌سوزی را مورد اعتراض قرار داده است، می‌گوید: این‌ها یک گروه بسیار کوچک هستند، ما در مقابل نفرتی که آن‌ها بروز می‌دهند، می‌ایستیم./847/ب102/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات