۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۴۷۴۲۸

امام جمعه نجف خواستار اخراج سفیر عربستان شد

امام جمعه نجف اظهارات سفیر عربستان را مداخله در امور عراق دانست و خواستار اخراج وی شد.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با بیان اینکه دولت عراق آمادگی اعلام ساعت صفر برای آغاز عملیات آزادسازی موصل را دارد، گفت: دولت باید آمادگی اسکان بیش از 25 هزار نفر آواره از استان موصل را داشته باشد.

وی افزود: داعش با انجام عملیات تروریستی مانند ایجاد آتش سوزی در بیمارستان، انفجار در اماکن مختلف و حمله‎های انتحاری در بغداد و عین التمر درپی شکست محاصره موصل است.

امام جمعه نجف اظهارات ثامر السبهان، سفیر عربستان در بغداد را مداخله جویانه و خارج از عرف دیپلماتیک توصیف کرد و اظهار داشت: دولت عراق با حفظ روابط با عربستان باید سفیر این کشور را تغییر دهد.

وی تاکید کرد که عراق درپی حفظ روابط خود با کشورهای همسایه و مجامع عربی است.

حجت الاسلام قبانچی به سفر گروه سیاسی یمن به عراق اشاره کرد و گفت: دولت و مردم عراق حامی و پشتیبان مردم یمن هستند و هرگونه دخالت خارجی در این کشور را به شدت محکوم می‎کنند.

وی با بیان اینکه آل‎خلیفه آزادی بیان و دموکراسی را در بحرین نقض کرده است، تصریح کرد: دولت بحرین هر گونه تظاهرات مسالمت آمیز را قلع و قمع و رهبران شیعه را بازداشت می‎کند.

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: اقدامات آل‎خلیفه به حدی رسیده است که تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را نقض کرده و مانع از اعطای خمس به علما مگر با اجازه دولت می‎شود. اگر دولت بحرین بخواهد در برابر مردم این کشور بایستد زیان خواهد دید./994/ب902/د

ارسال نظرات