۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۴۹۰۷۹

افزایش موجودی مخازن کتابخانه ملی به بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار جلد

معاون كتابخانه ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، از افزایش موجودی مخازن کتاب کتابخانه ملی به بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار جلد خبر داد.
سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، غلامرضا امیرخانی، معاون كتابخانه ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، از افزایش موجودی مخازن کتاب طی دو سال گذشته خبر داد.

اميرخانی با اشاره به ساماندهی بخش‌های مختلف مخازن كتاب، اظهار کرد: با توجه به ساماندهی بخش‌های مختلف مخازن کتاب در کتابخانه ملی، از ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ تا شهریور امسال و در بازه زمانی دو ساله، موجودی منابع کتابخانه رشد چشمگیری داشته‌اند.

وی با اشاره به آماری از این افزایش موجودی گفت: موجودی مخزن نفایس از ۱۱ هزار و ۸۳۸ نسخه به ۲۰ هزار و ۵۲۴ نسخه افزایش پیدا کرده که رشد ۷۴ درصدی آن طی دو سال گذشته، بیانگر تلاش همکاران این بخش در جهت گردآوری و ساماندهی کتا‌ب‌های نفیس است.

معاون كتابخانه ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره موجودی مخزن ایرانشناسی نیز توضیح داد: موجوی مخزن ایرانشناسی از ۲۳ هزار و ۵۲۲ نسخه کتاب به ۳۳ هزار و ۸۲۳ نسخه کتاب افزایش پیدا کرده که رشد ۴۴ طی دو سال، برای موجودی این بخش نیز قابل توجه است.

اميرخانی با بیان این‌که موجودی مخزن لاتین از ۱۷۸ هزار و ۵۶۸ نسخه کتاب به ۲۶۳ هزار و ۵۸۴ نسخه افزایش پیدا کرده و رشد ۴۸ درصدی را در این بخش شاهد بودیم، یادآورشد: منابع مخازن بسته کتابی طبق روال جاری افزایش خود را داشته و در حال حاضر آمار موجودی کتاب در کلیه مخازن کتابخانه ملی به غیر از مراکز استانی، دو میلیون و ۷۱۲ هزار و ۵۲۶ نسخه کتاب است./998/د102/ق

ارسال نظرات