۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۹۱۶۶
حال و هوای کربلا در روز عرفه؛

از حضور بی سابقه زائران ایرانی تا آمادگی کامل عتبه حسینی

دعای عرفه عصر امروز در حالی در شهر مقدس کربلا قرائت می شود که زائران ایرانی حضور بسیار گسترده تری نسبت به سال های گذشته دارند.
حرم مطهر امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شهر مقدس کربلا و حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع)  و حضرت اباالفضل العباس(س) از شب گذشته مملو از جمعیتی است که تا ساعاتی دیگر دعای عرفانی امام حسین(ع) در روز عرفه را زمزمه خواهند کرد.

میلیون ها زائر از داخل و خارج کشور در روزهای گذشته وارد کربلا شده اند تا روز عرفه و عید قربان را در عتبات عالیات باشند.

حجت الاسلام حمزه الفتلاوی عضو شعبه ارشاد مذهبی آستان مقدس عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: روز عرفه گرچه عید نام ندارد اما به واقع از اعیاد بزرگ اسلامی است چرا که توبه در این روز پذیرفته می شود. روزی که گناهان انسان پاک می شود نیز عید بزرگی است و بر همین اساس است که این روز اهمیتی همانند عید دارد.

وی افزود: بسیار خوب است که در این روز، گذشته نامطلوب را برای همیشه بسته و کینه و نفرت نسبت به دیگران را از خود دور سازیم. اسلام دین تسامح است و فتنه و درگیری در جوامع اسلامی هیچ ارتباطی به این دین ندارد.

فاضل عباس عضو شورای اداری عتبه حسینی نیز درباره آمادگی شهر مقدس کربلا جهت برگزاری دعای عرفه به خبرنگار رسا اظهار داشت: کربلا هر سال خود را برای برگزاری این مراسم آماده می کند اما نکته قابل توجه حضور بسیار گسترده تر زائران از جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: بنا به توصیه تولیت آستان مقدس حسینی تدابیر لازم در زمینه های امنیتی و خدماتی تدارک شده و نیروهای داوطلب از استان های مختلف نیز حضور یافته تا مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

سید محمد ابودکه مسؤول بخش خدماتی آستان نیز تصریح کرد: از 10 روز پیش در آمادگی کامل جهت استقبال از زائران قرار داشتیم و تسهیلات فراوانی جهت راحتی این عزیزان اتخاذ کردیم. مقدمات برگزاری دعای عرفه کاملا برقرار شده و امیدواریم در نظم خاصی برگزار شود./980/ب902/د

ارسال نظرات