۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۵۰۵۹۲

جشن فارغ‌التحصیلان دارالقرآن محمد رسول الله فيليپين

جشن فارغ‌التحصیلان دارالقرآن محمد رسول الله (ص) فيليپين با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل، برگزار شد.
 دارالقرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، جشن فارغ‌التحصیلی چهارمین دوره قرآن‌آموزان دارالقرآن محمد رسول الله (ص) مرکز فرهنگی و مسجد آبی واقع در منطقه مسلمان نشین مهلیکا با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل، برگزار شد.

اين مراسم با تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد از سوی عبدالعزیز سلیمان، قاري قرآن كريم آغاز شد، سپس بیان رادیه، مدرس دارالقرآن محمد رسول‌الله (ص)  از حمایت‌های رایزنی فرهنگی ايران در اجرای پروژه دارالقرآن به عنوان کار مشترک اين نمايندگي فرهنگي و کمیسیون ملی امور مسلمانان تمجید كرد.

جادجوری آراسا، ريیس امور اداری مسجد و مرکز فرهنگی آبی از رایزنی فرهنگی ایران در تداوم پشتیبانی از برنامه‌های توسعه علوم قرآن کریم تشکر و آن را نمونه کاملی از همکاری یک مرکز دیپلماتیک با مسجد و مرکز فرهنگی آبی قلمداد كرد.

جعفر روناس کلور، سرپرست رايزني فرهنگي ايران در مانيل در خصوص فارغ‌التحصیلي موفقیت‌آمیز قرآن‌آموزان و آموزش 250 ساعت آموزش قرآن کریم به ايراد سخنراني پرداخت.

قرآن کریم تضمین‌کننده سعادت زندگی مسلمین است

عبدالرافی سیدی، امام منطقه مسلمان نشین مهلیکا نیز با تأکید بر اهمیت قرآن کریم آن را تضمین‌کننده سعادت زندگی مسلمین برشمرد و با اشاره به تقارن با عید سعید قربان و فداکاری‌های ابراهیم نبی (ع) آن را درس بزرگی برای همگان دانست.

وي در سخنان خود، گفت: امروز ما شاهد فارغ‌التحصیلی بانوان بیشتری در مقایسه با آقایان هستیم، کسانی که تربیت فرزندان و قداست خانواده را بر عهده داشته و خواهند داشت.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پس از آن، کاماد - آ - ادریس، مدیر کل امور فرهنگی پایتخت طي سخناني، گفت: کمیسیون ملی امور مسلمین فیلیپین علاوه بر حمایت از دارالقرآن به عنوان پروژه مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امور فرهنگی دیگر از جمله توسعه مستقل امور قرآنی، امور حج و اقدامات فرهنگی دیگر فعال است.

وي افزود: مسلمانان فیلیپین بخشي از جمعیت این کشور است و علیرغم این که این سرزمین بارها هدف تاخت و تاز بیگانگان و استعمار آنان قرار گرفته اما ما مسلمانان فرهنگ خویش را حفظ کرده ایم و این عامل افتخار ماست.

اين مراسم همراه با تلاوت آيات قرآن كريم از سوی دو تن از قرآن‌آموزان برتر کلاس قرآن و اعطاي گواهینامه‌های فارغ‌التحصیلان، پايان يافت./982/ب102/د

ارسال نظرات