۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۵۰۶۰۰
رویترز:

یک سوم از مسلمانان فرانسه قوانین شریعت را بر قوانین سکولار ترجیح می دهند

خبرگزاری رویترز نوشت، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد حدود یک سوم از مسلمانان فرانسه قوانین سکولار را رد کرده و شریعت اسلامی را از قوانین جمهوری فرانسه مهم تر می دانند.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری رویترز دیروز (یکشنبه 28 شهریور) نتایج نظرسنجی موسسه ایفوپ را به نقل از هفته نامه فرانسوی 'ژورنال دو دیمانش' منتشر کرد. 20 درصد از مردان مسلمان و 28 درصد از زنان مسلمانی که به صورت تلفنی در این نظرسنجی شرکت کردند با پوشیه، نقاب و برقع موافق بودند.

60 درصد از پاسخ دهندگان نیز با پوشیدن روسری در مدرسه و دانشگاه موافق بودند. قوانین سکولار فرانسه رعایت حجاب در موسسات دولتی را ممنوع کرده است.

رویترز نوشت که حملات مرگبار تکفیری ها که منجر به حملات پاریس و نیس شد و صدها تن را به کام مرگ فرستاد، موجب افزایش تنش میان گروههای اجتماعی فرانسه شده است.

به گزارش ایرنا، مسلمانان حدود 10 درصد از جمعیت 65 میلیونی فرانسه را تشکیل می دهند. نتایج نظرسنجی ایفوپ نشان می دهد که مسلمانان 5.6 درصد از شهروندان 15 سال به بالا و 10 درصد از شهروندان زیر 25 سال را تشکیل می دهند. ایفوپ تخمین می زند که 84 درصد مسلمانان فرانسه زیر 50 سال دارند.

این نظرسنجی از 13 آوریل تا 23 مه و از میان 1029 داوطلب 15 سال به بالای حائز شرایط انجام شد.

تابستان امسال شهرداران 30 شهر ساحلی در فرانسه با استناد بر قوانین قدیمی سکولاریستی این کشور، استفاده از پوشش شنای زنان مسلمان را منع کردند. به دنبال رای دیوان عالی فرانسه که چنین ممنوعیتی را نقض 'جدی' حقوق اولیه افراد عنوان کرد، چنین مقرراتی در برخی از این شهرها لغو شد./982/ب102/د

ارسال نظرات