۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۵۰۹۵۲

لغو ممنوعیت تحصیل دانشجوی محجبه در اسپانیا

یک دانشجوی مسلمان اسپانیایی موفق شد، قانون ممنوعیت از تحصیل در یک مؤسسه آموزشی این کشور به خاطر داشتن حجاب را لغو کند.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا، تقوا رجب، دانشجوی مسلمان تونسی‌تبار که به خاطر حجاب از تحصیل در مؤسسه آموزشی «بنلیور» واقع در شهر «والنسیا» در اسپانیا محروم شده بود، سرانجام پس از مدت‌ها تلاش و اصرار بر تحصیل با حجاب به عنوان حق خود موفق شد، نظر مثبت مقامات شهر را جلب کند و به تحصیل خود ادامه دهد.

این موضوع در حالی تبدیل به بحث محافل اسپانیا شده بود که هیچ قانونی در این کشور مبنی بر ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی حتی ممنوعیت روبنده و نقاب، مانند آنچه در فرانسه دیده می‌شود، وجود ندارد.

اخراج تقوا رجب از این مؤسسه باعث ایجاد ناراحتی در بین مسلمانان شده بود که حدود چهار درصد از جمعیت  ۴۶,۵ میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: از این که این ممنوعیت لغو شده بسیار خوشحالم زیرا تنها خواسته من رسیدن به حق تحصیل بود.

به گزارش ایکنا، سازمان مبارزه با تبعیض نژادی(SOS)، در ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) دادخواست رجب را مبنی بر تحصیل با حجاب مطرح کرد که بحث زیادی در والنسیا برانگیخت و مقامات مجبور شدند، مؤسسه را وادار به پذیرفتن درخواست وی کنند.

فرانسیسکو سولانز، وکیل وی گفت: این یک پیروزی برای به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های مبتنی بر قانون اساسی شامل آزادی بیان، آزادی مذهبی تا زمانیکه باعث نقض هنجارهای عمومی نشود و حق تحصیل و برابری است./982/ب102/د

ارسال نظرات