۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۱۴۶۹

تحریف آیات قرآن در کتاب درسی مراکش

سایت‌های اطلاع‌رسانی و کابران شبکه‌های اجتماعی، تصاویری از تحریف آیات قرآن و وجود اشتباهات چاپی در کتاب «تربیت اسلامی» کلاس اول مقطع ابتدایی کشور مراکش منتشر کردند.
دانش آموزان در کلاس درس

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از انتشار خبر ایراد در متونی قرآنی کتاب های درسی در مراکش، وزارت آموزش ملی این کشور مسؤولیت اشتباهات چاپی و تحریف آیات قرآن در کتاب‌ «تربیت اسلامی» را متوجه ناشران و مؤسسه‌های انتشاراتی دانست و اعلام کرد که تصمیم به جمع‌آوری این کتاب‌ها از کتابخانه ها گرفته است.

پایگاه‌های الکترونیک و شبکه‌‌‌‌‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که اشتباهات چاپی و تحریف آیات قرآن در برخی کتب‌ «تربیت اسلامی»، کلاس اول مرحله ابتدایی را نشان می‌دهد؛ این در حالی است که وزارت آموزش ملی مراکش اعلام کرد که این کتاب‌ها بدون برنامه‌ریزی و موافقت این وزارتخانه چاپ شده است.

وزارت آموزش ملی و تربیت حرفه‌ای مراکش با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: ما تاکنون هیچ ماده درسی با عنوان «تربیت اسلامی» برای کلاس اول مقطع تحصیلی ابتدایی در نظر نگرفته‌ایم و تمام تبعات ناشی از این اشتباه متوجه ناشران است.

در این بیانیه آمده است: بر روی جلد کتاب‌های مورد تأیید وزارت آموزش ملی مراکش، نشان رسمی این وزارتخانه قرار دارد و حتی شماره و تاریخ تصویب این کتاب‌ها بر روی آن‌ها درج شده است.

به گزارش ایکنا، وزارت آموزشی ملی مراکش در این بیانیه تأکید کرد: به اطلاع تمام اولیای دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران حوزه آموزشی و افکار عمومی می‌رسانیم که این وزارت‌خانه تاکنون با هیچ ماده درسی با عنوان «تربیت اسلامی» برای دانش‌آموزان کلاس اول مقطع ابتدایی موافقت نکرده است.

یادآور می‌شود، برخی مؤسسه‌های انتشاراتی مراکش کتابی را با عنوان «تربیت اسلامی» برای دانش‌آموزان کلاس اول مقطع ابتدایی چاپ کرده‌اند که در آن اشتباهات چاپی و تحریف برخی آیات قرآن وجود دارد که از جمله این که حرف «تاء» در واژه «التوابین» در آیه ۲۲ سوره بقره «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ» به صورت «ثاء» نوشته شده است که این اشتباهات بحث‌ها و جنجال‌های بسیار را بر روی شبکه‌های اجتماعی برانگیخت./847/ب102/د

ارسال نظرات