۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۵۱۶۵۲

روزهای پایانی نمایشگاه هنر اسلامی در موزه شهر باکس انگلیس

نمایشگاه هنر اسلامی که از اول تابستان تاکنون در موزه شهر باکس انگلیس برپا بوده به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.
هنر اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری mix96، مسوولان موزه Bucks County شهر باکینگهام شر انگلیس اعلام کردند که نمایشگاه هنر اسلامی که در تمامی فصل تابستان در این موزه برپا بوده روزهای پایانی خود را سپری می کند.

به گفته مسوولان موزه شهر باکینگهام شر انگلیس تقریبا 9 هزار نفر در طول تابستان از نمایشگاه هنر اسلامی بازدید کردند.

آثار اسلامی به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از موزه های British Museum و Horniman در لندن، یک کلکسیون دار شخصی به نام رضوان بیگ و چند موزه دیگر به امانت گرفته شده بود.

برگزاری مراسم شعر، ادبیات اسلامی، نقاشی و خطاطی از برنامه های جانبی نمایشگاه هنر اسلامی در موزه شهر باکینگهام شر انگلیس در طول تابستان بوده است.

ریچارد دو پیر، مدیر موزه Bucks County در این ارتباط می گوید: بازدیدکنندگان از نمایشگاه هنر اسلامی هرساله جوان تر شده و یک ششم از آنان را نیز مسلمانان تشکیل می دهند.

وی افزود: ما تلاش می کنیم که برنامه های بیشتری برای مسلمانان که هم اکنون 7 درصد از جمعیت شهر باکینگهام شر را تشکیل می دهند، برگزار کنیم.

مدیر موزه Bucks County در ادامه افزود: ما در امانت گرفتن آثار اسلامی از موزه ها و کلکسیون داران شخصی برای برگزاری این نمایشگاه بسیار خوش شانس بودیم و قصد داریم هرساله برنامه های مختلفی برای ارتباط با جامعه مسلمانان برگزار کنیم.

ریچارد دو پیر در انتها خاطرنشان کرد: در حال حاضر که خاورمیانه در بحران به سر می برد بسیار مهم است که 1300 سال تمدن اسلامی و نقش آن را در شکل گیری فرهنگ امروزی دنیا به همگان نشان دهیم./990/ب903/د

ارسال نظرات