۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۵۱۸۱۶

پخش مستند پیام حج مقام معظم رهبری از شبکه دولتی ونزوئلا

مستندی با موضوع پیام حج سال جاری مقام معظم رهبری به مسلمانان جهان و منطقه، از شبکه دولتی تلويزيون ونزوئلا پخش شد.
پخش پیام حج رهبری از شبکه دولتی ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رايزنی فرهنگی ايران در ونزوئلا، به منظور ترویج و ابلاغ پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به مناسبت حج امسال به مخاطبین عام کشور میزبان و به ویژه مسلمانان بومی  منطقه، با هماهنگی شبکه تلویزیونی دولتی «ویوه» (vive)، در روز شنبه 3 مهر اقدام به پخش مستندی درباره محتوای پیام معظم له با عنوان «ماورای رخدادها» کرد.

در این برنامه کارشناسان حاضر ضمن قرائت بخش‌هایی از نامه معظم له در خصوص مسایل حج امسال، غیبت حجاج ایرانی و موانع ایجاد شده از سوی دولت عربستان برای عدم حضور مسلمانان ایرانی در مناسک حج امسال، به کارشکنی‌ها و بدرفتاری‌های چند ساله اخیر این دولت در پذیرش زائران ایرانی و عدم توان این دولت در برقراری امنیت در منطقه حرم امن الهی اشاره کردند.

از دیدگاه صاحبنظران این برنامه، با توجه به حوادث و رخدادهای چندسال اخیر در مدیریت و سرویس‌دهی به خیل عظیم میهمانان حرم امن الهی، روزبه‌روز از صلاحیت این دولت در اداره حرمین شریفین کاسته می‌شود و برای مدیریت آینده آن باید در سازمان کنفرانس اسلامی سازوکاری اندیشیده شود.

این ویژه برنامه از ساعت 8 تا 40/8 شنبه شب پخش شد و به خوبی توانست سیاست‌های دولت عربستان در خصوص مسایل حج و برخی دخالت‌های منطقه‌ای آن در منطقه را به چالش بکشد.

بنا بر اعلام اين خبر، این ویژه برنامه، قسمتی از یک مجموعه صد قسمتی با نام  Detras de la razon   است که از سوی شبکه ایرانی تهیه و دوبله شده و هر قسمت به یکی از موضوعات سیاسی خاورمیانه و جهان اسلامی می‌پردازد./847/ب102/د

ارسال نظرات