۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۸۹۰

برگزاری نمایشگاه عکس «هفته دفاع مقدس» در گرجستان

به همت رایزنی فرهنگی كشورمان و به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه عکس «هفته دفاع مقدس» با حضور فرهنگ‌دوستان و ایران‌شناسان در محل موزه هنر شالوا آمیراناشویلی تفلیس، برگزار شد.
نمایشگاه عکس

به گزارش خبرگزاری رسا، در این نمایشگاه مجموع آثار ناتلا گریگالاشویلی، هنرمند برجسته گرجی (برنده جوایز معتبر عکاسی در گرجستان و برخی از کشورها) مربوط به جنگ ایران و عراق و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

وی در اسفند ماه سال گذشته به همراه 13 تن از اصحاب رسانه گرجستان جهت بازدید و تهیه گزارش از سوي رايزني فرهنگي ايران و با پشتیبانی مرکز توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به کشورمان (شهرهاي تبریز، تهران، دزفول و...) اعزام شد.

این هيأت پس از بازگشت نسبت به انعکاس اخبار و وضعیت اجتماعی ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی مقالاتی را چاپ و منتشر كردند که در آشنایی مردم و روشنگری اذهان عمومی بسیار مفید بوده است.

ناتلا گریگالاشویلی، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: با به تصویر کشیدن این صحنه‌ها سعی کردم احترام و احساسات مردم ایران را به قهرمانان خود (شهیدان) به جامعه گرجی انتقال دهم. این تصاویر مربوط به مناطق جنگی و اتفاقات آن روزهاست که امروز به صورت نمايشگاه مورد بازدید مردم قرار می‌گیرد.

وی همچنين در مصاحبه با خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی گفت: تحت تأثیر نگرش مردم ایران نسبت به شهیدان این جنگ قرار گرفتم و فهمیدم ایشان هیچ وقت شهیدانشان را فراموش نمی‌کنند و این حق‌شناسی از ایثار این شهیدان را در واقع می‌توان گام دیگری به سوی صلح به شمار آورد.

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان هم در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: واژه استقلال در روابط بین‌الملل، مهم‌ترین موضوع و نشان از اقتدار یک کشور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به عنوان مهم‌ترین اصل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و امنیت امروز ایران، حاصل جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

وی در تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: مردم ایران برای دفاع از ارزش‌های خود در طول دوران جنگ تحمیلی به تنهایی در مقابل تمام قدرت‌های جهانی ایستادگی کردند و برای پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 20 هزار شهید و برای حفظ آن در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی كردند.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه گفت: ناتلا گریگالاشویلی، در آثار خود با ظرافت و به صورت عمیق احساسات و عواطف مردم ایران را نسبت به شهیدان به تصویر کشیده است و این توجه ایشان به فرهنگ مردم ایران قابل تقدیر است.

مجتبی کامران‌فرد همچنين در مصاحبه با خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه عكس، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و آشنایی فرهیختگان و اقشار مختلف جامعه گرجستان با فرهنگ مقاومت و نقش آن در زندگی اجتماعی است.

وی در ادامه سخنان خود در اين مصاحبه رسانه‌اي گفت: خیلی خوشحالم که نمایشگاه خانم ناتلا با موضوع دفاع مقدس به عنوان برنامه افتتاحیه جشنواره روزهای فرهنگی ایران برگزار می‌شود./982/ب102/د

ارسال نظرات