۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۲۴۸۵

تلاش ایالت کالیفرنیا آمریکا برای جلوگیری از تحقیر دانش‎آموزان مسلمان

55 درصد از دانش آموزان مسلمان کالیفرنیایی اعلام کرده اند که به دلیل دین خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.
 اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه آمریکایی هافینگتن پست، جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا در اقدامی که تحسین گروه های مدافع حقوق بشر را به همراه داشته اعلام کرده است که قصد دارد طرحی را به منظور مقابله با تمسخر گسترده دانش آموزان مسلمان در این ایالت امضا کند.

طرح "مکانی امن برای یادگیری" اداره آموزش ایالت کالیفرنیا را ملزم خواهد کرد که مطمئن شود مدارس این ایالت به معلمان، مدیران و سایر اعضای کادر مدیریتی خود آموزش لازم را برای حمایت از مسلمانان و سایر دانش آموزانی که ممکن است با تبعیض ها و تحقیرهای اسلام ستیزانه مواجه شوند ارائه می کنند. 

حسام آیلوش، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی در سخنانی اعلام کرد: ما از حمایت فرماندار و قانون گذاران در چنین مورد حساسی استقبال می کنیم.

طبق گزارشی که شورای روابط آمریکایی-اسلامی در ماه نوامبر سال 2015 میلادی منتشر کرد 55 درصد از دانش آموزان مسلمان 11 تا 18 ساله در کالیفرنیا به دلیل دینی که دارند مورد تمسخر یا تبعیض قرار گرفته اند.

طبق همین گزارش، 29 درصد از دانش آموزان کالیفرنیایی که از حجاب اسلامی استفاده می کنند نیز می گویند که رفتارهای اهانت آمیزی را تجربه کرده اند. 10 درصد از دانش آموزان نیز گفته اند که به دلیل مسلمان بودن به طور فیزیکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. نزدیک به 20 درصد از دانش آموزان مسلمان نیز گفته اند که اعضای کادر آموزشی مدرسه رفتار تبعیض آمیزی با آنها داشته اند. 

روزنامه آمریکایی هافینگتن پست می گوید که شیوع احساسات اسلام ستیزانه در ایالت کالیفرنیا در حقیقت نشان دهنده موج رو به گسترش اسلام هراسی و خصومت با مسلمانان در سراسر آمریکا است.

این روزنامه آمریکایی اعلام کرده است که در سال جاری میلادی حداقل 260 مورد خشونت، آزار و اذیت، تبعیض و سخنرانی سیاسی علیه مسلمانان را ثبت کرده است./990/ب902/د

ارسال نظرات