۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱
کد خبر: ۴۵۳۶۶۱
علمای بحرین:

شیوه عزاداری باید منطبق با احکام شرعی باشد

علمای شیعه بحرین بر لزوم احیای واقعه عاشورا بر اساس پایبندی به احکام شرعی و شرایط زمان تأکید کردند.
عزای حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، علمای شیعه بحرین با صدور پیامی به مناسبت دومین روز از عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به بررسی تأثیر احیای واقعه عاشورا در زمینه های فکری و عملی پرداختند.

در این پیام با عنوان «کلمات فی عاشورا» آمده است: احیای کربلا با وجود فقدان تربیت علمی و ایمان عملی و پسرفت فرهنگی آن دوران، توانست مسلمانانی را که از ولایت اسلام و اهل بیت(ع) غافل شده بودند، بیدار کند؛ بنابراین تأثیر آن بر کسانی که عاشق اهل بیت(ع) بوده و همواره درصدد احیای این مراسم هستند به شدت بیشتر است.

علمای بحرین افزودند: بُعد عملی و بُعد نظری احیای عاشورا مکمل یکدیگر هستند که در راستای مصالح اسلام بوده و در ساخت شخصیت اسلامی موفق در زمینه های فردی و اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند. 

آنان درباره جنگ علیه شعائر حسینی تصریح کردند: کسانی که مصالحشان با اسلام انطباق ندارد به مبارزه با دین و نهضت حسینی می شتابند. افرادی که به جنگ با قیام اباعبدالله(ع) می پردازند در حقیقت علیه دین اعلام جنگ می کنند.

در ادامه این پیام آمده است: نهضت عاشورا و شهادت امام حسین(ع) با هدف پایان جهالت جاهلان، پایان گمراهی گمراهان، عدم شک و تردید نسبت به اسلام، نجات امت از ظلم و استبکار و ضعف، روشن شدن مرز میان جبهه حق و باطل، عدم هراس مبلغان از ادای وظیفه انسانی، احساس ذلت نداشتن محرومان و متوقف نشدن امر به معروف و نهی از منکر به وقوع پیوست.

علمای بحرین واقعه کربلا را ثابت عنوان کرده و اظهار داشتند: اهداف و ارزش ها و دیدگاه های رسالتی عاشورا کاملا روشن است و در هیچ شرایطی منحرف نمی شود. شیوه های احیای این واقعا باید کاملا در چارچوب احکام شرعی و مقتضیات زمان و مکان باشد و مومنان از هر وسیله مباح و منطبق با شرایط زمان به گسترش آن بپردازند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات