۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۵۳۹۶۹

آیت الله حکیم خواستار همکاری حافظان قرآن با مبلغان دین شد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف تصریح کرد که حافظان و قاریان قرآن کریم باید برای تبلیغ مسائل دینی با روحانیان مبلغ همکاری داشته باشند.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الحکمة، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف، در دیدار با جمعی از حافظان و قاریان قرآن استان بغداد به بیان جایگاه ماه محرم در نزد ائمه معصوم (ع) پرداخت و گفت: در حدیثی از امام رضا (ع) آمده است که هنگام فرا رسیدن ماه محرم امام موسی کاظم (ع) را خندان نمی‌‎دیدیم و عاشورا برای ائمه روز مصیبت، حزن، اندوه و گریه بود.

وی افزود: مومنان باید از ماه محرم و ایام سالروز شهادت امام حسین (ع) نهایت استفاده را بکنند و ارتباط عقیدتی و دینی خود را با خداوند و ائمه اطهار (ع) تقویت سازند.

آیت الله حکیم مصیبت کربلا را بزرگ‎ترین مصیبت اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) برای پست، مقام، حکومت، فساد و شرارت قیام نکرده است بلکه فلسفه قیام حضرت حسین (ع) دعوت به سوی حق و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی ادامه داد: حافظان و قاریان قرآن کریم باید مردم را به رعایت احکام الهی، امانت داری، صداقت و درستی دعوت کنند و خود نیز به الگویی صالح برای جامعه تبدیل شوند.

این مرجع تقلید محرم را دارای نتایج مثبت و معنوی بسیار زیاد توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: حافظان و قاریان قرآن کریم باید به روحانیان مبلغ در مسائل دینی کمک کنند./994/ب902/ک

 

ارسال نظرات