۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۱۴۸

یکی از علمای عراق خواستار خروج نظامیان ترکیه از این کشور شد

یکی از علمای عراق ضمن انتقاد از استمرار حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور خواستار خروج آنان شد.
یت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، امروز در سخنان هفتگی خود در جمع مردم کربلا به تصمیم مقامات ترکیه برای ادامه حضور نظامیان ترک در خاک عراق واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: ائتلاف ملی عراق باید ترکیه را برای خروج نظامیانش از این کشور قانع کند.

وی به انتقاد از اقدامات ترکیه پرداخت و افزود: وقتی شخصی خانه‎اش از شیشه ساخته شده است هیچ گاه به خانه همسایه سنگ نمی زند. کشور ترکیه با مشکلات داخلی مختلفی مانند نبرد با کردها، کودتای نظامی و بازداشت فرماندهان و افسران مواجه است.

آیت الله مدرسی با اشاره به موضع اعضای پارلمان عراق در برابر استمرار حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور گفت: ملت عراق به زودی از بحران موجود در استان نینوا عبور خواهند کرد و حضور نظامی ترکیه فقط سنگ اندازی در این مسیر محسوب می شود.

وی از مردم استان نینوا خواست که نیروهای خارجی را بر نیروهای داخلی ترجیح ندهند و اظهار داشت: آمریکا به عنوان رییس ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم باید مانع از مداخله ترکیه در عراق شود.

آیت الله مدرسی، عراق را مهد انبیا، اولیا و صالحان دانست و تصریح کرد: ارتباط همیشگی مردم عراق با امام حسین (ع) یکی از صفات پسندیده و نیک آنان محسوب می‎شود. طوائف و قومیت‎های مختلف برای رسیدن به کرامت، صبر، ثبات و اصلاح جامعه از اهل بیت (ع) مدد می‎جویند./994/ب902/د

ارسال نظرات