۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۴۵۴۱۵۹

تأکید نماینده آیت الله سیستانی بر عدم افراط و تفریط در عزای حسینی

نماینده حضرت آیت الله سیستانی مجاهدان عراقی را شاگردان مکتب اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) خواند.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته کربلا که در صحن حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، به آثار زیارت و برگزاری مراسم عزای اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: گریه و اظهار حزن و اندوه برای امام حسین (ع) عبادت است و موجب تقرب انسان به خداوند متعال و رسول اکرم (ص) می‎شود.

وی افزود: حزن و اندوه برای امام حسین (ع) نشان از صداقت، محبت و دوستی با نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است. ما به عنوان یک انسان مومن باید بیشتر به اهل بیت (ع) عشق و علاقه داشته باشیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت عدم افراط و تفریط در مراسم عزاداری امام حسین (ع) تاکید کرد و بیان داشت: مجالس امام حسین (ع) محل عزاداری است بر همین اساس نباید در آن افراط و تفریطی صورت گیرد. حضور صدها هزار مجاهد در میدان نبرد با دشمنان نتیجه شاگردی در مکتب اهل بیت (ع) و سید الشهدا (ع) است.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: موضوعات و مطالبی که در مجالس امام حسین (ع) گفته می‎شود باید سند و منبع معتبر و قوی داشته باشد./994/ب902/د

ارسال نظرات