۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۴۱۸۱

انتقاد شدید امام جمعه نجف به ادامه حضور نیروهای ترکیه در عراق

امام جمعه نجف به ادامه حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق و همچنین تعطیل شدن مسجد امام حسین(ع) در مصر واکنش نشان داد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، به استمرار حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور واکنش نشان داد و گفت: عراق تمایلی برای دشمنی و آغاز جنگ با ترکیه ندارد زیرا سیاست و دیپلماسی عراق بر ایجاد و حفظ روابط دوستی با کشورهای همسایه پایه گذاری شده است.

وی با اشاره به سخنان عبدالطیف الهمیم، رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق مبنی بر حضور پرشور و همگانی اقوام و طوائف مختلف در عملیات آزادسازی استان موصل خاطرنشان کرد: هر چه به روز و ساعت آغاز عملیات آزادسازی موصل نزدیک می‎شویم مردم نیز باوجود اختلاف در قومیت و مذهب بیشتر وحدت خود را حفظ می‎کنند.

امام جمعه نجف تصریح کرد: آزادی موصل نشان دهنده توانایی مردم عراق برای مبارزه با قدرتمندترین دشمنان، زنده بودن نهضت امام حسین (ع)، هدایت و رهبری پدرانه حضرت آیت الله سیستانی خواهد بود.

وی تعطیلی مسجد راس الحسین (ع) مصر در روزهای تاسوعا و عاشورا را محکوم کرد و گفت: وزارت اوقاف مصر در تعطیلی این مسجد تجدید نظر و به وجود چنین مسجدی افتخار کند. این وزارتخانه باید حامی مساجد باشد نه عامل اصلی تعطیلی آن‎ها شود.

حجت الاسلام قبانچی با بیان اینکه نور امام حسین (ع) هیچ گاه خاموش نمی‏شود، ادامه داد: ما از الاهز مصر همان طور که نامش به اسم مبارک حضرت زهرا (س) مزین شده است می‎خواهیم که روحیه دشمنی و کینه را در این کشور ترویج نکند و موجب ناامنی در مصر نشود./994/ب902/د

ارسال نظرات