۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۵۴۲۰۷

واکنش خطیبان جمعه عراق به تجاوز ترکیه به خاک عراق و تأکید بر حمایت از بسیج مردمی

خطیبان جمعه عراق خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک این کشور شدند و بر ضروت مبارزه با مفسدان و حمایت از مجاهدان عراقی تاکید کردند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهند الموسوی، امام جمعه مسجد کوفه، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته به انتقاد از عملکرد دولت عراق پرداخت و گفت: وزارت آموزش و پرورش و دولت عراق میلیون‎ها دینار را به جای چاپ کتاب درسی برای مجالس امام حسین (ع) هزینه می‎کند.

وی افزود: مجلس حقیقی برای امام حسین (ع) خدمت به مردم، ادای امانت و گسترش علم است زیرا یکی از اهداف واقعه کربلا اصلاح جامعه و نابودی مفسدان بود.

امام جمعه مسجد کوفه تصریح کرد: برخی از محبان و دوستداران امام حسین (ع) با عملکرد ضعیف خود در مدیریت کشور و دزیدن از بیت المال در صف اصحاب یزید قرار گرفته‎اند. مفسدان باید به حساب خود برسند و دست از دزدی بردارند.

امام جمعه ناصریه خواستار تحریم اقتصادی ترکیه شد

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، به تصمیم حکومت ترکیه برای استمرار حضور نظامیان ترک در خاک این کشور واکنش نشان داد و گفت: دولتمردان عراقی باید ضمن حفظ وحدت در برابر تهدیدهای امنیتی، اقتصادی و سیاسی سایر کشورها مانند ترکیه ایستادگی کنند.

وی حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق را یک مساله مهم و ملی دانست و اظهار داشت: قطع روابط اقتصادی با ترکیه یکی از اهرم‎های مهم برای فشار به این کشور جهت عقب نشینی از خاک عراق می‎تواند باشد.

امام جمعه ناصریه از سستی و اهمال در استمرار پیروزی‎های مجاهدان در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد و عنوان داشت: مسؤولان امنیتی باید به پیروزی و آزادسازی مناطق اشغالی از چنگال تروریسم ادامه دهند و ثبات را در مناطق استان ذی قار فراهم کنند.

وی تاکید کرد که همه ارگان و دستگاه‎های ذی ربط در مسائل امنیتی عراق باید با همدیگر همکاری و ارتباط خوبی داشته باشند تا هر چه سریعتر سایر مناطق اشغالی آزاد و تروریسم در این کشور نابود شود.

امام جمعه بغداد بر ضرورت حمایت از مجاهدان تاکید کرد

حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، خواستار حمایت از مجاهدان عراقی شد و تصریح کرد: مردم با هر وسیله و امکاناتی که دارند باید به رزمندگان و مجاهدان عراقی کمک کنند. مردم می‎توانند با دعا کردن زمینه پیروزی را برای مجاهدان فراهم کنند.

وی افزود: سیاستمداران و فرماندهان جنگ با عملکرد قوی و مخلصانه خود می‎توانند جریان تروریستی داعش را در برابر جهانیان رسوا کنند. بسیج مردمی و فرماندها باید تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح فعالیت کنند زیرا اعضای بسیج مردمی آن بخشی از ارتش رسمی عراق محسوب می‎شوند.

وی بر ضروت مقدم کردن مصالح ملی بر مصالح شخصی و حزبی تاکید کرد و ادامه داد: عملیات آزادسازی موصل با سایر عملیات‎ها متفاوت است زیرا این نبرد موجب نابودی کامل داعش و آزادی اراضی اشغالی عراق می‎شود./994/ب960/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات