۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۳۰۱
دبیرکل جنبش اهل الحق عراق:

بسیج مردمی عراق توطئه تقسیم نینوا را خنثی می کند

دبیرکل جنبش اهل الحق عراق بار دیگر با تاکید بر مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل گفت: بسیج مردمی عراق توطئه تقسیم نینوا را خنثی خواهد کرد.
قیس الخزعلی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ قیس الخزعلی دبیر کل جنبش اهل الحق عراق روز گذشته در سخنانی اعلام کرد: اردوغان و خانواده النجیفی هیچکدام قادر به ممانعت از مشارکت بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل نیستند و نیروهای بسیج مردمی همانطور که مانع اجرای توطئه های گذشته در الانبار و صلاح الدین شد، توطئه تقسیم موصل را هم خنثی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بسیج مردمی عراق با یاری خدا در موصل پیروز خواهد شد و به نیروهای اردوغان اجازه مشارکت در عملیات موصل را نخواهیم داد.

الخزعلی خطاب به اردوغان گفت: تو هستی .. ما هم هستیم .. به تو اجازه نخواهیم داد در عملیات آزادسازی موصل شرکت کنی زیرا موصل خاک ما و شرف ماست و تو (ای اردوغان) فرد بیگانه ای هستی.

به نوشته ایرنا، ارتش ترکیه از اواخر سال 2015 بدون هماهنگی و اطلاع دولت مرکزی عراق، وارد شمال این کشور شده و در پادگان بعشیقه در 32 کیلومتری شمال موصل و در عمق 100 کیلومتری اراضی عراق مستقر شده است که این موضوع موجب نگرانی و اعتراض شدید مقامات عراقی و گروه های مقاومت این کشور شده است.

عراق از 19 خرداد ماه سال 93 تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود از سوی گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات