۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۵۴۳۵۵
آیت الله سیستانی مطرح کرد؛

حرمت نگاه به بدن عزاداران عریان/ نماز اول وقت بر عزای حسینی مقدم است

یکی از مراجع تقلید در پاسخ به احکام مربوط به ماه محرم خاطرنشان کرد که نماز اول وقت بر استمرار عزاداری امام حسین(ع) مقدم است.
حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیستانی، در پاسخ به سوالی مبنی حکم استمرار عزاداری امام حسین (ع) در هنگام نماز خاطرنشان کرد: ترک عزاداری امام حسین (ع) و پرداختن به نماز جماعت سپس ادامه عزاداری، افضل است.

وی افزود: اولویت میان ادای نماز ظهر و اتمام عزاداری، با نماز اول وقت است. مسؤولان برگزاری مراسم عزاداری باید برنامه را به شکلی تنظیم کنند که با نماز اول وقت تداخل نداشته باشد.

 حضرت آیت الله سیستانی در مورد استفاده از طبل، شیپور و وسائل مانند آن در دسته‎های عزاداری گفت: استفاده از این آلات موسیقی در صورتی که از ابزارهای مشترکه باشد به شکل متعارف اشکالی ندارد.

 وی پیرامون استفاده از لحن و سبک‎های قرائت عزا در برخی از مناطق و کشورهای عرب زبان تصریح کرد: استفاده از لحن و سبک‎های برگزاری عزاداری نباید مختص و متعارف برای مجالس لهو و لعب باشد در غیر این صورت استفاه از آن حرام است.

این مرجع تقلید در پاسخ به سوالی درباره حکم بازکردن اماکن تجاری در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: اگر یک نوع بی تفاوتی و بی احترامی به اهل بیت (ع) محسوب شود باید آن را ترک کرد.

 وی ادامه داد: زنان بنابر احتیاط نمی توانند به بدن مرد نامحرم مثلا سینه و شکم که در برخی از عزاداری‎ها نمایان می شود و یا در لوح های فشرده عزاداری موجود است، نگاه کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات