۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۵۴۳۹۰

انتقاد حکیم از استمرار تجاوز ترکیه به عراق

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن انتقاد از حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور خاطرنشان کرد: صبر مردم نسبت به این تجاوز آشکار حدی دارد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، طی سخنانی در جمع مردم بغداد از اقدامات ترکیه در استمرار تجاوزش به خاک این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: صبر مردم عراق در تجاوز آشکار ترکیه به خاک  این کشور اندازه‎ای دارد و مسؤولان این کشور همسایه باید مراقب رفتار و سخنانشان باشند.

وی افزود: ما امیدواریم که ترکیه از استمرار تجاوزش به خاک عراق دست بردارد و در تصمیم‎هایش در ارتباط با این کشور تجدید نظر کند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در جلسه ائتلاف ملی این کشور از مسؤولان و دولتمردان خواست که تدابیر و واکنش مناسبی را نسبت به این اقدام تحریک آمیز ترکیه اتخاذ کنند.

وی همچنین در دیدار با شیخ کاظم کریم، از علمای اهل سنت عراق بر تلاش ائتلاف ملی برای حفظ وحدت اقشار و مذاهب مختلف این کشور تاکید کرد و اظهار داشت: رمز رسیدن به صلح ملی و عبور از جریان تروریستی داعش حفظ وحدت طوائف مختلف و سیاستمداران است.

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: عراق به فعالیت بهتر و قوی‎تر در زمینه سیاسی، اجتماعی و عشائری نیاز جدی دارد بر این اساس مردم و مسؤولان باید ضمن حفظ وحدت برای تحقق و موفقیت در این مسائل تلاش کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات