۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۵۵۲۰۲

برگزاری باشکوه مراسم شام غریبان در کویت

مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا شب گذشته با حضور اقشار گسترده مردم در حسینیه های کویت و به صورت پر شور برگزار شد.
شام غریبان

به گزارش خبرگزاری رسا، مطبوعات کویت با ارائه بازتاب گسترده ای از این مراسم، برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را نشانه الفت و وحدت ملی میان شیعیان و اهل سنت دانسته و بر ادامه این نهضت تاکید کردند. روزنامه الرای در سرمقاله خود با اشاره به حضور گسترده شیعیان در آیین های سوگواری حسینی نوشت: برگزاری مراسم عزاداری به نوعی یکپارچگی اقشار مختلف مردم در کویت و همبستگی و همکاری با حکومت را نشان می دهد و خطیبان حسینیه ها نیز بر ادامه راه سید الشهدا (ع) تاکید و از فضای ایمانی و معنوی حکمفرما بر حسینیه ها قدردانی کردند.

روزنامه الانبا نیز می نویسد: کمیته ویژه فعالیت حسینیه ها و مجالس کویت با صدور بیانیه ای از برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان قدردانی کرده و همکاری ارزشمند نیروهای امنیتی برای تامین امنیت این مراسم را ستودند.

الانبا می افزاید: در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام هزاران تن از مقیمان و شهروندان کویتی با حضور گسترده یاد و خاطره روز عاشورا را گرامی داشتند و نیروهای امنیتی با اتخاذ تدابیر لازم رفت و آمد مردم را تنظیم می کردند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

به نوشته ایرنا، این روزنامه می نویسد: بسیاری از عزاداران شب عاشورا به پختن غذاهای نذری پرداخته و تا صبح اقدام به توزیع غذا در میان نیازمندان می کردند و حاضران در حسینیه ها با حزن و اندوه و بر تن کردن لباس سیاه یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند.

الانبا همچنین از برگزاری مراسم عزاداری و نوحه خوانی برای افراد ناشنوا با تمهیدات اتخاذ شده خبر داد./982/ب102/د

ارسال نظرات