۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۵۵۲۹۵

نگرانی رژیم صهیونیستی از بررسی مساله شهرک سازی در شورای امنیت

مسؤولان سیاسی رژیم صهیونیستی به شدت نگران بررسی مساله شهرک سازی این رژیم در اراضی فلسطینی در شورای امنیت هستند. این در حالی است که یونسکو روز گذشته با صدور قطعنامه ای تاکید کرد که مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان بوده و هیچ ارتباطی به یهودیان ندارد.
شهرک سازی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رسیدگی به مساله شهرک سازی در نشست امروز شورای امنیت تحت عنوان " شهرک سازی؛ مانعی بر سر راه صلح و راه حل تشکیل دو کشور" به درخواست هیات فلسطین در سازمان ملل صورت می گیرد و شورای امنیت به درخواست مصر، مالزی، سنگال، ونزوئلا و آنگولا به این پرونده رسیدگی می کند.

رسیدگی به مساله شهرک سازی رژیم صهیونیستی جزو برنامه های غیر رسمی شورای امنیت بوده و خارج از سالن نشست های این نهاد بین المللی صورت می گیرد اما رژیم صهیونیستی به ویژه در پرتو انتقادات گسترده بین المللی از شهرک سازی این رژیم در اراضی فلسطینی به شدت نگران نتایج نشست و تصمیمات اتخاذ شده در جریان آن می باشد.

پایگاه خبری عبری زبان والا نیز اعلام کرد که ترس و نگرانی محافل صهیونیستی از این است که بررسی مساله شهرک سازی در شورای امنیت اقدامی بر علیه این رژیم است و به طور مستقیم این نشست پخش خواهد شد و می تواند پیش زمینه ای برای تحرک جدی فلسطینیان جهت صدور قطعنامه ای در این زمینه در شورای امنیت پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

دانی دنون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز مدعی شد که طرح مساله شهرک سازی در شورای امنیت تروریسم سیاسی از جانب تشکیلات خودگردان است و ممکن است مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی را به کلی نابود کند.

به رغم اینکه مساله شهرک سازی در برنامه های رسمی شورای امنیت مطرح نخواهد شد، اما صهیونیست ها نگران هستند که در نهایت فلسطینیان در تلاش برای صدور قطعنامه ای ضد صهیونیستی در شورای امنیت باشند.

قرار است در نشست شورای امنیت نمایندگانی از سازمان های حقوقی صهیونیستی از جمله حگادی العاد مدیر کل سازمان بتسلیم نیز سخنرانی کرده و به تشریح نقض حقوق فلسطینیان در کرانه باختری بپردازد. همچنین لارا فریدمن نماینده یکی از سازمان های آمریکایی حامی جنبش صهیونیستی صلح اکنون ( که در زمینه مقابله با شهرک سازی رژیم صهیونیستی فعالیت دارد) نیز از دیگر سخنرانان این نشست خواهد بود.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی بدون هیچگونه اعتنایی به اعتراضات و انتقادات گسترده بین المللی از مساله شهرک سازی، همچنان به ساخت و ساز در اراضی فلسطینیان ادامه می دهد. یکی از اصلی ترین موانع پیش روی مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز اصرار طرف صهیونیستی بر ادامه شهرک سازی در اراضی فلسطینی بود./847/ب102/د

ارسال نظرات