۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۵۳۱۹

سردرگمی و تناقض‌گویی مقامات انگلیس در قبال بحران سوریه

بحران سوریه باعث تناقض‎گویی مقامات انگلیس شده و در حالی که وزیر خارجه این کشور از احتمال عملیات نظامی علیه دمشق سخن می‌گوید، سخنگوی نخست وزیر انگلیس از نبود برنامه مشخص برای این عملیات خبر می‌دهد.
اثرات حمله تروریست ها به شهرهای سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، بحران چندین ساله سوریه و ترس از افتادن در باتلاقی که فرجام خوش آیندی نخواهد داشت، مقامات انگلیس را به تناقض گویی در این مسئله وا داشته است.

سخنگوی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس پنج شنبه (امروز) اعلام کرد که کشورش هیچ گونه طرح و برنامه‌ای برای فعالیت نظامی جدید در سوریه ندارد.

این در حالی است که «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا گفته بود که این کشور احتمال دارد که در عملیات نظامی علیه دولت سوریه در چارچوب ائتلافی به انضمام ایالات متحده آمریکا شرکت کند.

جانسون اظهار داشته است که انگلستان بار دیگر قصد دارد این مسئله را بررسی کند ولی هرگونه اقدامی باید در چهارچوب ائتلافی به سرکردگی آمریکا باشد.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، وزیر خارجه انگلستان بعید دانسته است که این مسئله به زودی اتفاق بیافتد.

در مقابل ترزا می می‌گوید که کشورش با همکاری جامعه جهانی قصد دارد برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه تلاش کند.

به نوشته فارس، پنتاگون نیز روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا قصد دارد فردا جمعه موضوع حمله به مواضع ارتش سوریه را با معاونان خود به بحث و بررسی بگذارد./982/ب102/د

ارسال نظرات