۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۵۵۳۲۵
امام جمعه نجف:

ترکیه در برابر عملیات آزادسازی موصل سنگ اندازی می کند

امام جمعه نجف اشرف خواستار بی توجهی به اظهارات مداخله جویانه ترکیه شد و تصریح کرد که این کشور درپی سنگ اندازی در مسیر آزادسازی استان موصل است.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، به سخنان مقامات ترکیه پیرامون حضور نظامیان این کشور در خاک عراق واکنش نشان داد و گفت: ترکیه با چنین اقدامی درپی سنگ اندازی در مسیر آزاد سازی استان موصل است.

وی پیروزی استان موصل را نزدیک توصیف کرد و افزود: ارتش، نیروهای امنیتی و بسیج مردمی برای آغاز عملیات آزادسازی استان موصل آماده هستند.

امام جمعه نجف اشرف از ترس و وحشت جریان‎های تروریستی برای آغاز عملیات آزادسازی استان موصل خبر داد و اظهار داشت: سخنان مقامات ترکیه نباید ما را از اهداف اصلی خود برای آزادی موصل دور کند.

وی ادامه داد: نگرانی‎‎های موجود در عراق پس از آزادسازی موصل از بین خواهد رفت و رزمندگان با رشادت و جانفشانی خود در این عملیات سربلند خواهند بود.

حجت الاسلام قبانچی همچنین از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواست که هر چه سریعتر اسامی وزیران جدید را به پارلمان معرفی کند.

وی با اشاره به ایجاد بازار سیاه برای کتاب های درسی در عراق، از انتشار کتاب درسی در خارج از این کشور انتقاد کرد و گفت: چنین اقدامی موجب افزایش قیمت کتاب‎های درسی می‎شود بر همین اساس مسؤولان وزات آموزش و پرورش باید به ناشران داخلی توجه ویژه‎ای کنند.

امام جمعه نجف اشرف در پایان خطبه‎های نماز جمعه، حمله هواپیماهای عربستان به یک مجلس عزا در یمن که منجر به کشته و زخمی شدن نزدیک به 700 تن شده است را به شدت محکوم کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات