۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۵۵۶۶۲

کشف سالانه 1600 مورد جدید سرطان در باریکه غزه

رییس بخش سرطان بیمارستان شفا در غزه تاکید کرد که سالانه بیش از 1600 مورد جدید ابتلا به سرطان در نوار غزه به ثبت می رسد.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر خالد ثابت رییس بخش سرطان بیمارستان شفا در غزه در کنفرانسی پزشکی در غزه تصریح کرد که ماهیانه بیش از 120 مورد ابتلا به سرطان در نوار غزه کشف می شود و بدین گونه روز به روز بر شمار مبتلایان به این بیماری مهلک افزوده می شود.

وی تاکید کرد که انواع مختلفی از سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ به سبب آلودگی هایی که از طریق غذا به بدن افراد منتقل می شود، در باریکه غزه ثبت شده است.

این پزشک فلسطینی اظهار داشت که سرطان روده بزرگ بیشتر در میان مردان شایع است و دومین سرطان شایع در میان زنان نیز است. وی افزود که به خاطر افزایش روزانه موارد ابتلا به سرطان، افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، از وضعیت بسیار ناگواری رنج می برند.

خالد ثابت خاطر نشان کرد که نشانه های زیادی وجود دارد که ثابت می کند رژیم صهیونیستی در جریان جنگ سال 200-2009 در غزه بیش از 70 تن اورانیوم بر سر مردم این باریکه فرو ریخت و همین مساله موجب افزایش موارد مبتلا به سرطان شد و اقدامات اشتباه برخی کشاورزان نیز در افزایش ابتلا به سرطان در میان مردم غزه بی نصیب نبوده است.

دکتر ثابت اشاره کرد که یکی دیگر از مسائلی که جای نگرانی است، افزایش ابتلای افراد کم سن و سال به سرطان به نسبت گذشته است به گونه ای که رده سنی افراد مبتلا به سرطان از 50 تا 60 سال به 35 تا 40 سال رسیده است.

وی تاکید کرد که بسیاری از خدمات ضروری برای افراد مبتلا به سرطان در بیمارستان های غزه مقدور نیست و 15 درصد از مبتلایان به سرطان برای درمان به خارج اعزام می شوند.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همچنین 50 تا 60 درصد از درمان شیمیایی بیماران سرطانی در غزه ممکن نیست و تجهیزات پزشکی لازم برای درمان و رسیدگی به وضعیت این دسته از بیماران به رغم نیاز مبرم آنان فراهم ناست.

وی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی مانع از سفر بیش از 60 درصد از بیماران سرطانی به کرانه باختری یا فلسطین اشغالی به منظور بستری در بیمارستان های این مناطق می شود.

ثابت، راه حل درمان بیماران سرطانی در غزه را احداث بیمارستانی تخصص به منظور ارائه خدمات مناسب پزشکی به این دسته از بیماران دانست./982/ب102/د

ارسال نظرات