۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۵۸۴۵

نمایشگاه نسخه‌های خطی اسلامی در امارات

مرکز فرهنگی ـ اسلامی «زاید» امارات، ۵۳ نسخه خطی قدیمی اسلامی را در شهر‌های «العین»(مقر مرکز)، ابوظبی و عجمان در معرض دید عموم قرار داده است.
نسخه‌های خطی اسلامی


به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز فرهنگ اسلامی «زاید» امارات که مقر آن در شهر «العین» این کشور قرار دارد، با برگزاری نمایشگاه در شهرهای العین، عجمان و ابوظبی، ۵۳ نسخه خطی کهن اسلامی و ۶۰ سکه اسلامی متعلق به دوران اموی، عباسی و عثمانی را در معرض دید عموم قرار داده است.

این نسخه‌های خطی در حوزه مختلف علوم اسلامی، پزشکی، نجوم، زمین‌شناسی و علوم زیستی(زیست‌شناسی، پزشکی، انسان‌شناسی و بوم‌شناسی) است که با همکاری باشگاه میراث امارات در حال برگزاری است.

به نوشته ایکنا، این نمایشگاه به مدت یک سال دایر خواهد بود و فرصت ارزشمندی برای تازه‌مسلمانان و علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن اسلامی محسوب می‌شود.

«خلیفه المحرزی»، رییس بخش کتابخانه، ترجمه و نشر مرکز فرهنگ اسلامی «زاید» امارات در این باره گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی جامعه و تازه‌مسلمانان با میراث اسلامی برگزار شده است.

وی افزود: نسخه‌های خطی و سکه‌های اسلامی، منابع مهمی برای مطالعه در حوزه تاریخ اسلامی به‌شمار می‌رود و اسناد درست و صحیحی هستند که از ارزش‌ علمی زیادی برخوردار هستند./982/ب102/د

ارسال نظرات