۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۵۵۹۹۴

ریز برنامه‌های نخستین گردهمایی مدیران دانشکده‌های قرآنی عراق

کمیته مقدماتی نظارت بر نخستین گردهمایی مدیران دانشکده‌های اسلامی و قرآنی عراق که از فردا، ۲۸ مهرماه، آغاز می‌شود، ریزبرنامه‌های و جزئیات این گردهمایی سه‌روزه را اعلام کرد.
گردهمایی

به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی مدیران دانشکده‌های قرآنی عراق با حضور رؤسای گروه‌های قرآنی دانشگاه‌های مختلف عراق و به مناسبت ماه محرم‌الحرام از فردا، در کربلای معلی برگزار می‌شود و تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد.

این گردهمایی سه‌روزه به همت شعبه روابط دانشگاهی وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) و در مجتمع «امام هادی(ع)» واقع در کربلای معلی برگزار خواهد شد.

در نخستین روز این گردهمایی، «سالم جاری»، از پژوهشگران قرآنی عراق درباره «اهمیت قرآن در دانشگاه‌ها» سخنرانی می‌کند و «جنبه علمی و معنوی در قرآن» محور سخنرانی «شیخ غزوان الخزعلی» است.

به نوشته ایکنا، در روز دوم این گردهمایی، سمیناری پژوهشی با موضوع «تلاش تفسیری اهل بیت(ع)؛ امام حسین(ع) به‌عنوان نمونه» برگزار می‌شود که «سیدمحمدعلی الحلو» سخنران این سمینار است و در نوبت عصر دومین روز این گردهمایی نیز یک نشست پژوهشی با عنوان «قرآن و عترت» برگزار می‌شود که «آیت‌الله شیخ محمد السند» در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

آیین‌ اختتامیه این گردهمایی روز جمعه، ۳۰ مهرماه، در سالن اجتماعات امام حسن(ع) در حرم مطهر حضرت عباس(ع) برگزار خواهد شد.

در این گردهمایی همچنین، مشکلات و موانع پیش‌ روی آموزش قرآنی در عراق و تلاش برای ارائه راه‌حل‌های مؤثر برای پیشرفت فعالیت‌های قرآنی در این کشور نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد./982/ب102/د

ارسال نظرات