۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۵۶۰۱۷

حماس وجود مذاکرات حقیقی درباره نظامیان اسیر صهیونیستی را تکذیب کرد

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس وجود هر گونه «مذاکرات حقیقی» با رژیم اشغالگر درباره نظامیان اسیر این رژیم در غزه را تکذیب کرد.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، «خلیل الحیه» طی اظهاراتی در حاشیه پنجمین سالروز تبادل اسرای موسوم به «وفاداری به آزادگان» ضمن تکذیب اخبار مربوط به وجود «مذاکرات حقیقی» با رژیم اشغالگر درباره نظامیان اسیر در غزه، گفت: مقاومت هر زمان که بخواهد شروط خود برای انجام تبادل اسرای جدید را اعلام می کند.

الحیه همچنین تصریح کرد که رژیم اشغالگر بایستی به اجرای مفاد وفاداری به آزادگان که نخستین آن آزاد کردن اسرایی است که پس از آزادی بازداشت شده اند، پایبند باشد.

وی در ادامه بر پایبندی جنبش حماس و گردان های القسام شاخه نظامی این جنبش به آزادسازی تمامی اسرا از بند زندان های رژیم اشغالگر تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی در سال 2014 بعد از پایان جنگ علیه نوار غزه در ابتدا اعلام کردکه شائول و گولدین دو نظامی این رژیم به قتل رسیده اند اما اخیرا وزارت جنگ این رژیم اعلام کرد که این دو نظامی به اسارت گرفته شده اند.

به نوشته تسنیم، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است که هدار گولدین در جنگ غزه کشته شده اما جسد وی در غزه گروگان گرفته شده است و ارون شائول نیز در این جنگ کشته شد و مشخص نیست جسد وی کجاست.

علاوه بر این دو نظامی، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که دو تبعه این رژیم که از اتیوپیایی الاصل است به صورت غیر قانونی وارد نوار غزه شده و از سوی جنبش حماس به اسارت گرفته شده اند.

سخنرانی سخنگوی گردان‌های قسام در سالروز قرارداد وفاداری با آزادگان

سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سالروز قرارداد وفاداری با آزادگان سخنرانی خواهد کرد.
گردان های قسام شب گذشته اعلام کرد که ابو عبیده سخنگوی این گردان ها روز سه شنبه در پنجمین سالروز تبادل اسرای موسوم به وفاداری به آزادگان سخنرانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که به موجب این قرارداد، 1027 اسیر فلسطینی در مقابل آزادی گلعاد شالیت نظامی اسیر صهیونیستی از زندان های این رژیم آزاد شدند./982/ب101/د

ارسال نظرات