۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۶۷۶۲
رییس پارلمان عراق:

امت اسلام در معرض تهدید افراط‌گرایی است

رییس پارلمان عراق ضمن سخنانی در نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد تصریح کرد: امت اسلام در معرض تهدید افراط‌گرایی است.
عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، نهمین اجلاس شورای عالی بیداری اسلامی از صبح امروز، اول آبان‌ماه، با حضور «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق، «سید عمار حکیم»، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، «علی اکبر ولایتی»، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و «سلیم الجبوری»، رییس پارلمان عراق و علما و شخصیت‌های ۲۲ کشور اسلامی در بغداد آغاز به‌کار کرد.

این اجلاس با شعار «عراق؛ همه با هم برای تحقق وحدت و شکست تکفیر و تروریسم» در دفتر عمار الحکیم در بغداد آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

سلیم الجبوری، رییس پارلمان عراق ضمن سخنانی با اشاره به این که این اجلاس فرصتی حقیقی برای تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل مختلف امت اسلام است، از ترکیه، ایران، عربستان و کشورهای همسایه خواست، نشست مشترکی برای تحقق امنیت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

وی در ادامه گفت: امت اسلام در طول ۱۴۰۰ سال گذشته پیوسته بر نخبگان، دانشمندان و مخلصان و وفاداران امت تکیه کرده و می‌کند، این در حالی است که امروز خطر تندروی و افراط‌گرایی وجود امت اسلام را تهدید می‌کند و تروریست‌ها تلاش می‌کنند ایدئولوژی خود را با نام دین مبین اسلام ترویج دهند.

به گزارش ایکنا، الجبوری در ادامه، خطابه‌ها و گرایش‌هایی را که اسلام را به یک دین تروریسم متهم می‌کند، رد کرد و اعمال مجازات و تحریم علیه هرکسی که درصدد گسترش ایدئولوژی تندروی است؛ خواستار شد.

رییس پارلمان عراق در بخش دیگری از سخنان گفت: مقابله با ایدئولوژی تندروی وظیفه و مسوولیت ما در جهان امروز است که این مسئله نیازمند طرحی پویا و جامع با همفکری نخبگان و عقلا است./982/ب102/د

ارسال نظرات