۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۶۸۸۷

دولت کویت با افکار سلفی تندرو در مدارس مبارزه می کند

دولت کویت از آغاز اجرای طرح مقابله با تندروی و تبلیغ تروریسم در مدارس این کشور و مقابله با معلمانی که 'افکار سلفی' را در فضای مجازی در میان دانش آموزان ترویج کنند، خبر داد.
پارلمان کویت

به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات دولت کویت با ابراز نگرانی از روند گرایش جوانان این کشور به افکار افراطی تحت تأثیر مبلغان سلفی و مرتبط با عربستان سعودی، خواستار فراهم کردن زمینه ای برای ایجاد 'فضای میانه روی اسلامی' در مدارس و دانشگاه های کویت شده است.

این نشریه افزود که دولت کویت همچنین دستور حذف بخشی از متون درسی کتب مدارس که فراهم کننده ایجاد اندیشه های تکفیری می شود را صادر کرده است .

وزارت آموزش و پرورش کویت نیز با همکاری 'پلیس سایبری' این کشور در حال تلاش برای شناسایی افراد و یا باندهایی است که با تحریک دانش آموزان، آنها را به سفر به سوریه و عراق و نبرد در کنار تروریست های 'داعش' تشویق می کنند.

الرای اضافه کرد که در همین راستا دولت کویت بزودی کنفرانسی بین المللی را به منظور بررسی راههای شناسایی منابع تحریک کننده جوانان برای انجام فعالیتهای تروریستی، برگزار خواهد کرد.

در بخش آموزش عالی نیز 'دانشکده شریعت اسلامی' دانشگاه کویت همواره یک مورد چالشی برای مسوولان این کشور بوده و تعدادی از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان این دانشگاه سابقه نبرد و حضور نظامی در سوریه و عراق را داشته اند.

به نوشته ایرنا، وزارت 'اوقاف' کویت هم طرحی گسترده را در سالیان اخیر برای نظارت بر مساجد و مراکز دینی این کشور اجرا کرده که هدف از آن کنترل کامل خطبه ها و سخنرانی های روحانیون و جلوگیری از ترویج افکار افراطی است.

به نوشته نشریه الرای، دولت کویت همچنین پرداختن به مسایل سیاسی و هرگونه موضعگیری ها در این زمینه از سوی ائمه مساجد را ممنوع و بر برخورد با عوامل مقصر در این زمینه، تاکید کرده است./847/ب102/د

ارسال نظرات