۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۵۷۱۰۶

معرفی اسلام با بازدید از مراکز فرهنگی «ماساچوست »

مسؤول روابط بین ادیان مرکز اسلامی «بوستون» در آمریکا با دیدار از مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های ایالت «ماساچوست» به معرفی اسلام می‌پردازد.

معرفی اسلام با بازدید از مراکز فرهنگی «ماساچوست »

به گزارش خبرگزاری رسا، «شهین اختر»، مسؤول روابط بین ادیان مرکز اسلامی «بوستون»، بزرگ‌ترین شهر ایالت ماساچوست یک سال است که روزهای پایانی هفته با سفر به شهرهای مختلف این ایالت و دیدار از مراکز اجتماعی و کتابخانه‌ها، به معرفی اصول اصلی اسلام و پاسخ به سؤالات غیرمسلمانان می‌پردازد.

برنامه آموزشی اختر شامل معرفی مختصری از تاریخ اسلام به عنوان یک دین ابراهیمی و مشترکات آن با ادیان مسیحی و یهودی است اما با توجه به افزایش ناآرامی‌ها در خاورمیانه و اروپا در نتیجه فعالیت‌های گروه‌های تروریستی مانند داعش، وی تلاش دارد با سیاسی کردن این برنامه به برطرف کردن تصورات غلط در مورد اسلام و کاهش بی‌ا‌‌عتمادی به مسلمانان کمک کند.

وی در ادامه سفر خود دیروز یکشنبه، ۲ مهرماه با حضور در کتابخانه «مؤسسه مورس» شهر «ناتیک» به بحث در مورد مخالفت اسلام با سیاست‌های خشونت‌آمیز داعش و تفاوت‌های فرهنگی مسلمانان پرداخت.

شهین اختر با محکوم کردن اعمال غیرانسانی تروریست‌های داعش گفت: جای تأسف اینجاست که آمریکایی‌ها این اعمال را به اسلام ربط می‌دهند درحالیکه اسلام به هیچ وجه یک دین خشن نیست.

وی گفت: در جنگ علیه داعش تنها باید افراطی‌ها به عنوان دشمن در نظر گرفته شوند نه اسلام و مسلمانان.

به نوشته ایکنا، وی با اشاره به کشورهایی مانند عربستان که قوانین خاصی را به اسم اسلام به شهروندان خود تحمیل می‌کنند، افزود:‌ قوانین افراطی مانند ممنوعیت رانندگی بانوان هیچ پایه‌ای در اسلام ندارد.

اختر تاکید کرد: اسلام یک دین جهانی است و همه باید تفاوت بین آموزه‌های اسلامی و فرهنگ‌ بعضی از مسلمانان را تشخیص دهند تا دچار ابهام نشوند./847/ب102/د

ارسال نظرات