۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۵۷۶۲۲

امارات صاحب کتابخانه دیجیتال قرآنی می‌شود

مؤسسه بین‌المللی «جایزه قرآن دبی» از راه‌اندازی نخستین کتابخانه دیجیتال با هدف بهره‌برداری تمام علاقمندان به پژوهش‌های قرآنی از مطالعات مرتبط به سنت نبوی، اعجاز قرآن و فرهنگ و تمدن اسلامی در اقصی نقاط دنیا خبر داد.
کتابخانه دیجیتالی

به گزارش خبرگزاری رسا، «ابراهیم محمد بوملحه»، رییس کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی گفت: این مؤسسه از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۹۷ تاکنون ۸۸ عنوان کتاب، رساله، تحقیق و دانشنامه اعلام را در بیش از ۱۴۴ جلد تدوین و در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن در قالب غرفه‌ای به نمایش گذاشته است.

وی گفت: کتابخانه دیجیتالی که تا پایان سال ۲۰۱۶ ایجاد خواهد شد، شامل کتاب‌های منتشر شده از سوی این مؤسسه و مجموعه کتاب‌هایی در زمینه مطالعات قرآنی، سنت پیامبر(ص)، زندگینامه پیامبر اسلام، مطالعات فقه و حقوق اسلامی، فرهنگ اسلامی و همچنین دانشنامه اعلام (درباره زندگینامه افراد شاخص و ممتاز در مسابقات قرآن جایزه دبی) خواهد بود.

به نوشته ایکنا، بوملحه افزود: علاوه بر تحقیقات و مطالعات انجام شده، این مؤسسه تعدادی از کتاب‌های تاریخی را نیز بازبینی، تصحیح، تأیید و منتشر کرده است و قصد دارد در دو سال آینده ۳۰ کتاب در بیش از ۸۰ جلد منتشر کند.

وی اظهار کرد: کتاب‌های مؤسسه همچنین در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در دسترس عموم قرار گرفته است.

به گفته بوملحه کتابخانه دیجیتال تا پایان سال ۲۰۱۶ م افتتاح خواهد شد و علاقمندان به‌ویژه پژوهشگران خواهند توانست به کتاب‌ها و منابع ارزشمندی دسترسی پیدا کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات