۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۵۷۹۶۸

هشدار شورای عالی افتای فلسطین درباره تخریب مسجدالاقصی

شورای عالی افتای فلسطین اعلام آمادگی نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در حفاری های زیر مسجد الاقصی را محکوم کرد و هشدار داد که احتمال ریزش بخش هایی از مسجد الاقصی و ساختمان های مجاور آن در نتیجه این حفاری ها بسیار زیاد است.
کارگاه حفاری در کنار مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای عالی افتای فلسطین در بیانیه ای پس از نشست خود در قدس تاکید کرد که با توجه به خطرات پیش روی مسجد الاقصی و تعرضات گسترده و روزانه شهرک نشینان صهیونیست به آن، امت اسلام باید هوشیار و آگاه بوده و به مسؤولیت ها و وظایف خود در قبال قبله نخست و محل معراج نبی اکرم (ص) عمل کند.

در این بیانیه آمده که تعرض شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی از زمان صدور قطعنامه یونسکو که هرگونه ارتباط میان این مسجد و یهودیان را رد کرد، به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. شورای عالی افتای فلسطین اعلام کرد که هیچ ارتباطی میان رژیم صهیونیستی و مسجد مبارک الاقصی و حتی محوطه های اطراف آن وجود ندارد.

این شورا مشارکت نتانیاهو در حفاری های زیر و اطراف مسجد الاقصی و درخواست سازمان به اصطلاح آثار باستانی رژیم صهیونیستی که خواستار مشارکت جوانان یهودی در این حفاری ها قبل از ورود به ارتش شده را به شدت محکوم کرد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شورای مذکور بار دیگر آزادگان جهان را به تلاش و اقدام جدی به منظور توقف حفاری های رژیم صهیونیستی در زیر و اطراف مسجد الاقصی و تعرض شهرک نشینان صهیونیست به این مسجد مبارک و اتخاذ تصمیمات و راهکارهای مناسب به منظور توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و  مسجد الاقصی و ملت فلسطین فراخواند.

شورای عالی افتای فلسطین مسؤولیت هرگونه تعرض شهرک نشینان تندرو یهودی به مسجد الاقصی و عواقب و پیامدهای آن را متوجه دولت رژیم صهیونیستی دانست./847/ب102/د

ارسال نظرات