۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۵۸۹۲۳
مفتی مصر:

الازهر در سراسر جهان به مبارزه با تکفیر می پردازد

مفتی مصر بر ضرورت مقابله با افکار انحرافی و تکفیری تاکید کرد و بیان داشت که الازهر در سراسر جهان به مبارزه با اندیشه تکفیری می پردازد.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفجر، شوقی علام مفتی مصر، روز گذشته در دیدار با تروي لولاشنيک سفیر کانادا در قاهره به بیان تجربه و برنامه‎های الازهر برای مقابله با افراط گرایی پرداخت و گفت: الازهر در داخل و خارج از مصر با قدرت به مبارزه با افراط گراییمی پردازد.

وی افزود: الازهر درپی تصحیح مفاهیم و شبهاتی است که افراط گرایان و جریان‎های تکفیری با استفاده از تکنولوژی روز و شبکه‎های اجتماعی به جوانان القا می‎کنند.

مفتی مصر خاطرنشان کرد: اعضای دارالافتای مصر با سفر به کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی و شرکت در همایش، گردهمایی و کنفرانس‎های مختلف درپی تصحیح چهره مخدوش شده اسلام در کشورهای غربی هستند.

وی ادامه داد: دار الافتا آمادگی هر گونه کمک رسانی علمی و شرعی به مسلمانان و مهاجران به مسلمان به کانادا را دارد.

شوقی علام به راه‎های مقابله با افکار تروریستی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه‎های مقابله با افکار و اندیشه‎های تروریستی و تکفیری در کشور کانادا آموزش و تربیت مبلغان میانه رو در کشور کانادا است.

تروی لولاشنیک، سفیر کانادا نیز در این دیدار از تلاش دار الافتای مصر برای مبارزه با اندیشه‎های تکفیری تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: در درالافتا از وسایل و روش‎های مختلف برای مقابله با اندیشه‎های تکفیری در سراسر جهان استفاده می شود./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات