۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۵۹۱۳۴

مجموعه«قصه عاشورا» در ترنجستان بهشت رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از مجموعه 72 جلدی «قصه عاشورا»، دوشنبه در ترنجستان بهشت برگزار می‌شود.
مجموعه 72 جلدی «قصه عاشورا»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مجموعه 72 جلدی «قصه عاشورا»، روایت مصور پایمردی اباعبدالله و یاران وفادارش از سوی پرویز امینی به رشته تحریر در آمده در ترنجستان بهشت رونمایی می‌شود.

این مجموعه در طول 13 سال نوشته شده و بیش از 40-50 بار متن آن ویراستاری شده است. صفحه‌آرایی و نقاشی این مجموعه را نیز فرهاد جمشیدی برعهده داشته و در طول سه سال هشتصد تصویر برای کتاب تصویرسازی کرده است.

این مجموعه 72 جلدی که انتشارات وزیر آن را منتشر کرده شامل 5 دفتر است. دفتر اول مجموعه «قصه عاشورا» مربوط به خروج امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا و شهادت ایشان است. در این دفتر یک نگاه کلی به زندگی امام حسین علیه السلام از زمان مرگ معاویه تا زمان شهادت حضرت شده و نویسنده بر شخصیت امام حسین علیه السلام بیشتر پرداخته است.

در دفاتر بعَدی دوربین دوباره از مدینه حرکت می‌کند با این تفاوت که روایت‌ها از جانب افراد و یاران امام حسین علیه السلام انجام می‌شود. از کسانی که ابتدا با قافله همراه بودند تا آخرین کسی که در این حرکت وجود داشته است. دفتر آخر نیز مربوط به شهدای بنی هاشم است که 10 جلد از کتاب را در برمی‌گیرد.

این مجموعه که مجمع ناشران انقلاب اسلامی و شرکت ترنج حامی آن هستند، به دلیل نظرات مختلف اندیشمندان درباره واقعه عاشورا توسط شرکت ترنج به مؤسسه  امام خمینی رحمة الله علیه قم تحویل داده شده و از سوی این مرکز مورد تأیید قرار گرفته است.

این مراسم رونمایی دوشنبه 17 آبان از ساعت 16 در ترنجستان بهشت به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، روبروی بیمارستان مفید برگزار می‌شود./998/د102/ق

ارسال نظرات